//
کدخبر: ۲۳۱۶۵۹ //

رزمایش دریایی روسیه و سوریه در آب‌های مدیترانه

منابع مطلع از برگزاری رزمایش دریایی مشترک نیروی دریایی روسیه و سوریه در دریای مدیترانه خبر دادند.

رزمایش دریایی روسیه و سوریه در آب‌های مدیترانه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نیروی دریایی روسیه و سوریه دوشنبه رزمایش دریایی مشترکی را از پایگاه دریایی "طرطوس" مسکو در سواحل سوریه آغاز کردند.

در همین راستا، مرکز فرماندهی پایگاه طرطوس با صدور بیانیه‌ای علام کرد انتخاب بندر طرطوس به عنوان میدانی برای این تمرینات، فی البداهه نبوده است و ناوهای روسیه در سواحل سوریه سهم قابل توجهی در زمینه مقابله با تروریسم بین‌المللی دارند.

با هدف تقویت همکاری‌ها در مبارزه با تروریسم بین‌المللی در دریای مدیترانه آغاز خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: پایگاه طرطوس اصلی‌ترین کانون برای تجهیز نیروهایمان در سوریه است که این امر نیاز به پیشرفت مستمر در آموزش خدمه کشتی و یگان‌های ساحلی را ایجاب می‌کند، به همین دلیل ناحیه شرقی مدیترانه را به عنوان منطقه رزمایش و تمرینات مشترک انتخاب کردیم.

مرکز فرماندهی پایگاه طرطوس در ادامه آورده است: در این رزمایش کشتی‌های روس و جنگنده‌های مستقر در پایگاه هوایی "حمیمیم" و مین یاب‌های نیروی دریایی سوریه حضور دارند.

در همین راستا، الکساندر یولداشو، فرمانده این رزمایش اظهار داشت که این رزمایش‌ها در یک زمینه عملیاتی واحد برگزار می‌شوند که طی آن بسیاری از موارد تاکتیکی تمرین می‌شود.

طبق گفته وی، این رزمایش با هدف تقویت همکاری میان نیروهای روسیه و سوریه در راستای تسهیل مبارزه با تروریسم بین‌المللی تدارک دیده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان