//
کدخبر: ۲۳۱۵۰۸ //

یونان خواستار اصلاح پیمان دوبلین شد

نخست وزیر یونان که این روزها کشورش تحت فشار بالای هجوم پناهندگان قرار دارد ضمن درخواست از آلمان برای پذیرش پناهندگان بیشتر همچنین خواستار اصلاح معاهده پناهندگی اروپا شد.

 یونان خواستار اصلاح پیمان دوبلین شد
به گزارش فرتاک نیوز،

"کیریاکوس میتسوتاکیس"، نخست زیر یونان با توجه به شرایط فاجعه بار و دراماتیک پناهندگان در جزیره لیسبوس یونان از آلمان خواست پناهندگان بیشتری را بپذیرد.

وی در گفتگو با نشریه "بیلد" آلمان خواستار پذیرش مستقیم پناهندگان در جزیره لیسبوس یونان توسط آلمان شده و گفت: ایده من این است که بخشی از روند درخواست پناهندگی در کشورهای دیگر انجام شود.

نخست وزیر یونان در ادامه این گفتگو تاکید کرد که ما باید معاهده دوبلین را تغیر دهیم. ما باید یک بسته مهاجرت و پناهندگی اروپایی و همانی را که کمیسیون وعده داده است و در برخورد با این مسئله ضرورت دارد در پیش گیریم و آن تقسیم بیشتر بار پناهندگان است.

وی همچنین انتقادهایی که به کشورش وارد می شود مبنی بر اینکه اوضاع در لسبوس و سایر جزایر یونان برای پناهندگان غیر قابل قبول است را رد کرده و گفت: ما کارهای زیادی برای مقابله با این مسئله بزرگ انجام می دهیم. اما ما در ماه های اخیر شاهد یک افزایش شمار پناهندگان و مهاجران بوده ایم. متاسفانه این مسئله بسیار آشکار شده است که توافق پناهندگان بین اتحادیه اروپا و ترکیه که تقریبا مدت دو سال و نیم به خوبی پیش می رفت در حال حاضر دیگر از طرف ترکیه اجرایی نمی شود.

وی افزود: من این مسئله را  روشن کرده ام که ما به عنوان اروپا باید با ترکیه همکاری کنیم. این یک مسئله بین ترکیه و یونان نیست بلکه یک مسئله بین اتحادیه اروپا و ترکیه است.

نخست وزیر یونان با اشاره به هجوم بالای پناهندگان به جزایر یونان همچنین گفت که ما آشکارا به این مسئله اشاره کرده ایم که به مرزهای گنجایش پذیرش خود برای پناهندگان رسیده ایم. ما حدود 400 تا 500 پناهنده را در هر روز می پذیریم. این مسئله واضح است که بسیاری از این انسان ها که به سوی ما می آیند پناهنده نیستند بلکه مهاجر اقتصادی هستند.

وی همچنین خواستار ارسال یک پیام آشکار به قاچاقچیان و شبکه های قاچاق انسان شد.

کمیسر جدید امور داخلی اتحادیه اروپا  اصلاح سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا را به عنوان یک اقدام فوری در این اتحادیه ارزیابی کرده است.

به نوشته روزنامه "دی ولت" آلمان حدود 40 نماینده پارلمان اروپا از کشورهای مختلف این اتحادیه از کمیسیون جدید اروپایی خواسته‌اند که برای تاسیس مراکز پناهندگی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا تلاش کند. آن ها اعلام کردند در مرزهای اتحادیه اروپا باید پناهندگان سریعا وارد روند پناهندگی شده و در صورت رد آن از همانجا به کشور خود بازگردانده شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان