//
کدخبر: ۲۰۲۷۳۵ //

برلین همچنان به دنبال یک توافق مشترک اروپایی برای تقسیم پناهندگان

وزیر خارجه آلمان با وجود مخالفت بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان بر یک راه حل مشترک اروپایی برای تقسیم پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه تاکید کرد.

 برلین همچنان به دنبال یک توافق مشترک اروپایی برای تقسیم پناهندگان
به گزارش فرتاک نیوز،

 تنها در سال جاری میلادی صدها مهاجر جان خود را در مسیر دریای مدیترانه برای دستیابی به اروپا از دست داده اند. اما همچنان هیچ توافقی درباره یک نجات دریایی اروپایی بین کشورهای عضو این اتحادیه شکل نگرفته است.

 در مناقشات برای یک تنظیم یک قاعده موقت اروپایی برای نجات دریای در دریای مدیترانه "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان با وجود همه مخالفت ها همچنان بر یک راه حل مشترک اروپایی تاکید دارد.

هایکو ماس امروز (دوشنبه) در پاریس و قبل از آغاز یک دیدار غیررسمی وزرای امور خارجه و کشور چندین کشور اروپایی گفت: ما نباید به سادگی از کنار این مسئله بگذریم که در این باره به توافقی دست یابیم. این وظیفه انسانی اروپا است.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که اروپا می تواند یک راه حل عملی و سریع در این باره بیابد. برای این منظور کافی است تا همه یک گام به سوی همدیگر برداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری میلادی تا به حال بیش از 400 مهاجر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه و رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده اند گفت: این با درک من از اروپا سازگاری ندارد که این گونه فجایع را در سواحل خود بپذیریم.

هفته گذشته آلمان و فرانسه در یک نشست اتحادیه اروپا در هلسینکی در تلاش برای دستیابی به یک راه حل موقتی اروپایی برای تقسیم پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه ناکام ماندند. حالا برای هفته اول ماه سپتامبر یک دیدار ویژه دیگر در این باره در شهر مالت برنامه ریزی شده است.

هایکو ماس درباره نشست امروز پاریس نیز گفت که وی نمی داند که آیا یک راه حل برای این مناقشات در این نشست به وجود خواهد آمد. هم زمان وی خواستار یک مکانیسم پایدار برای تقسیم عادلانه افراد نجات یافته از دریای مدیترانه شد. وی همچنین از آمادگی آلمان برای ایفای نقش سازنده خود در این راستا خبر داد.

ماس تاکید کرد که ما آماده ایم با دیگر کشورها به عنوان شریک در یک ائتلاف آماده برای کمک اقدام کنیم. آلمان چنین پیشنهادی را به همکاران خود ارائه خواهد داد.

نجات پناهندگان از دریای مدیترانه و تقسیم آن ها مناقشات طولانی مدتی را در اتحادیه اروپا ایجاد کرده است. در هفته های گذشته چندین کشتی از طرف سازمان های امدادی که پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه را حمل می کردند از لنگر انداختن در ایتالیا و مالت جلوگیری شدند.

  در پی بالا گرفتن مناقشات در اتحادیه اروپا درباره چگونگی برخورد با پناهندگان نجات یافته در دریای مدیترانه و اینکه چه کشوری باید آن ها را بپذیرد کمیسیون اتحادیه اروپا هم چندی پیش خواستار یک مکانیسم موقتی برای تقسیم پناهندگان در کشورهای عضو این اتحادیه شد.

بر اساس قواعد دوبلین، مهاجران برای اولین بار به هر کشوری وارد شوند آن کشور مسئولیت رسیدگی به درخواست پناهندگی آن ها را بر عهده دارد. بر اساس شرایط جغرافیایی اکثر کشورهای حاشیه دریای مدیترانه مانند ایتالیا، یونان و مالت تحت این قانون پناهندگی تحت فشار بالای هجوم پناهندگان قرار گرفته اند.

چندی پیش دستگیری کاپیتان یک کشتی نجات آلمانی در ایتالیا مناسبات بین دو کشور آلمان و ایتالیا را خدشه دار کرده بود.

سال هاست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره مکانیسم تقسیم عادلانه پناهندگان با هم اختلاف نظر دارند. وزیر کشور ایتالیا اخیرا خواستار تضمین های مشخص از طرف کشورهای آماده پذیرش برای پناهندگان قبل از اینکه کشتی های نجات در بنادر این کشور لنگر بیندازند شده است. در جریان این مناقشات، ایتالیا قوانین خود علیه مهاجران را به شدت تشدید کرده و آن را اجرایی می کند.

حزب لیگ شمال متئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا پیشنهاد داده است که مجازات ها برای کشتی های سازمان های کمکی که با وجود ممنوعیت ورود به بنادر ایتالیا به این سمت حرکت می کنند را افزایش دهند.

دولت ایتالیا در ماه ژوئن قوانین جدیدی تصویب کرد که جریمه تا 50 هزار یورو و توقیف کشتی هایی که با وجود ممنوعیت ورود به قلمرو آب های ایتالیا به این منطقه وارد می شوند را در نظر گرفت.

در جریان این مناقشات "متئو سالوینی"، وزیر کشور ایتالیا همچنین فرانسه را به این دلیل که از کاپیتان کشتی نجات آلمانی که پناهندگان را نجات داده تقدیر کرده است متهم به ریاکاری کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان