//
کدخبر: ۲۳۱۲۶۶ //

تشدید تدابیر محدودکننده چین با نشت اطلاعاتی از سین‌کیانگ

به گفته منابع مطلع، دولت منطقه‌ای سین‌کیانگ در غرب چین در حال حذف داده‌ها، از بین بردن اسناد و تشدید کنترل اطلاعات است و جلسات سطح بالایی را در واکنش به نشت اسناد طبقه‌بندی شده درباره اردوگاه‌های بازداشت جمعی خود برای اویغورها و سایر اقلیت‌های عمدتا مسلمان برگزار کرده است.

تشدید تدابیر محدودکننده چین با نشت اطلاعاتی از سین‌کیانگ
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، منابع مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، می‌گویند مقامات عالی‌رتبه در مورد چگونگی پاسخ به این نشت اطلاعاتی در جلسات دفتر مرکزی حزب کمونیست چین در اورومچی، مرکز سین‌کیانگ، بحث کردند. این منابع به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند چرا که ترس از مجازات دارند.

این جلسات روزها پس از انتشار گزارش ماه گذشته نیویورک تایمز برگزار شد. این روزنامه آمریکایی انبوهی از سخنرانی‌های داخلی در مورد سین‌کیانگ از سوی رهبران ارشد از جمله شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین را منتشر کرد.

اقدام آن‌ها پس از همکاری کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی با سازمان‌های خبری در سراسر جهان از جمله آسوشیتدپرس برای انتشار دستورالعمل‌های مخفی برای اداره این بازداشتگاه‌ها و دستورالعمل نحوه استفاده از فناوری برای هدف قرار دادن مردم ادامه یافت.

دولت چین مدت‌هاست که جمعیت ۱۱ میلیونی اویغورهای خود که اقلیت بومی ترک سین‌کیانگ هستند، سرکوب می‌کند و در سال‌های اخیر یک میلیون یا بیشتر از اویغورها و سایر اقلیت‌ها را در این اردوگاه‌ها بازداشت کرده است. مقامات سین‌کیانگ و وزارت امور خارجه چین مستقیماً صحت اسناد را انکار نکرده‌اند، گرچه رئیس حزب کمونیست اورومچی گزارش‌های موجود در مورد این نشت اطلاعاتی را "لکه‌های مخرب و تحریفات" خوانده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۲۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان