//
کدخبر: ۲۲۹۰۹۸ //

کابینه هند لایحه جنجالی حق شهروندی را تایید کرد؛ پذیرش هندوهای همسایه

کابینه هند لایحه جنجالی حق شهروندی را که به هندوهای کشورهای همسایه اجازه سکونت در هند را می‌دهد، تصویب کرد.

کابینه هند لایحه جنجالی حق شهروندی را تایید کرد؛ پذیرش هندوهای همسایه
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این لایحه انتقادات شدیدی را نیز به خاطر "ماهیت فرقه‌ای مشهود" هند و تاکید بر حذف مسلمانان برانگیخت اما آمیت شاه، وزیر کشور هند چنین اتهاماتی را رد کرده است.

با این حال علی‌رغم خشم گسترده در منطقه شمال شرق حساس هند، این لایحه در جلسه آتی پارلمان ارائه خواهد شد.   

این لایحه جنجالی که ابتدا بر مهاجران هندو تمرکز داشت، کار را برای سیک‌ها، بودائیان، جین‌ها، پارسیان هند و مسیحیان برای کسب حق شهروندی هند آسان‌تر خواهد ساخت. این لایحه به مهاجران اقلیت از سه همسایه هند که اکثر جمعیت آنها مسلمانان هستند یعنی افغانستان، بنگلادش و پاکستان اجازه خواهد داد تا شهروند هند شوند.

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند گفت: این سه کشور همسایه اساسا کشورهای مسلمان هستند و غیرمسلمانان در این کشورها در حقیقت در معرض آزار و اذیت مذهبی قرار دارند.

این لایحه پیش‌تر نیز تقدیم پارلمان شده بود اما مجلس علیا آن را رد کرد و گفت: حق شهروندی برای همگان است نه یک سری مذاهب خاص. این لایحه باعث ایجاد اختلافات قومی در این کشور خواهد شد.

در مقابل این لایحه، دولت هند آماده می‌شود تا یک ثبت ملی شهروندی را در سراسر کشور آغاز کند که هدف آن اخراج افرادی است که به صورت غیرقانونی از کشورهای همسایه به ویژه بنگلادش و میانمار وارد هند شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان