//
کدخبر: ۲۳۰۶۵۹ //

بمب افکن آمریکا بر فراز دریای ژاپن پرواز کرد

با افزایش تنش ها میان کره شمالی و آمریکا، واشنگتن یک فروند بمب افکن بی ۵۲ خود را بر فراز شبه جزیره کره و دریای شرقی به پرواز دراورد.

بمب افکن آمریکا بر فراز دریای ژاپن پرواز کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز پنجشنبه گزارش کرد بمب افکن بی ۵۲ آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در حریم هوایی دریای ژاپن پرواز کرده است همزمان یک فروند هواپیمای جاسوسی گلوبال هاوک این کشور نیز بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمده است.

گزارش می افزاید با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا و کره شمالی، انجام چنین پروازهایی نشان دهنده نگرانی های فزاینده از شرایط بحرانی شبه جزیره کره است.

این در حالی است که مقام های کره شمالی به آمریکا هشدار داده اند دست به اقدامی نزند که باعث تشدید تنش ها می شود.

کره شمالی روز شنبه یک آزمایش موتور موشکی در پایگاه دونگ چانگری انجام داد و به دنبال آن هشدارهای این کشور و آمریکا علیه یکدیگر افزایش یافته است.

کره جنوبی بابت تشدید تنش ها ابراز نگرانی کرده و از چین و دیگر کشورها خواسته است برای آرام کردن شرایط تلاش های بیشتری به خرج دهند.

قرار است در ماه جاری میلادی «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در جریان سفر به چین با مقام های این کشور درباره وضعیت شبه جزیره کره رایزنی کند.

برخی بر این باورند که کره شمالی با این آزمایش تلاش کرده است آمریکا را پیش از پایان سال جاری میلادی که مهلت تعیین شده پیونگ یانگ محسوب می شود، تحت فشار بگذارد تا با مشوق ها و راهبردهای جدید وارد گفت و گو شود.

هواپیماهای گلوبال هاوک از پیشرفته ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا محسوب می شود که می تواند بدون توقف  ۳۰ ساعت پرواز شناسایی انجام دهد.

شمار پروازهای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره در روزها و هفته های اخیر به مراتب افزایش یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان