//
کدخبر: ۲۲۹۲۳۶ //

آمریکا به انصراف ترکیه از خرید اس ۴۰۰ پافشاری می‌کند

وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از موضع خود در مورد خرید موشک‌ اس ۴۰۰ توسط ترکیه از روسیه عقب‌ نشینی نکرده‌ است، اعلام کرد: برای منصرف کردن آنکارا از این کار همچنان در حال گفت‌وگو هستیم.

آمریکا به انصراف ترکیه از خرید اس ۴۰۰ پافشاری می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش شبکه سی ان ان، "جان رود" معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت: ما همچنان در حال گفت‌وگو با ترک‌ها در این خصوص هستیم تا آنها مسیر دیگری را انتخاب کنند.

وی افزود: آمریکا از مواضع پیشین خود در این باره عقب نشینی نکرده‌ و تلاش می‌کند مشکل به صورت مسالمت آمیز حل شود.

در همین حال "مولود چاووش‌اوغلو" وزیر امورخارجه ترکیه ۶ آذر ماه در این خصوص گفت: سامانه اس ۴۰۰ را برای نگهداری در جعبه از روسیه خریداری نکرده‌ایم، بلکه از آن استفاده خواهیم کرد.

وی این سخنان را در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مورد این سامانه بیان کرد. پمپئو در کنفرانسی خبری اظهار کرد که خرید اس-۴۰۰ از سوی ترکیه، اقدامی «نگران‌کننده» است و مذاکرات برای حل این اختلاف ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: هزینه سامانه موشکی اس۴۰۰ بسیار زیاد است، اما ما به آن نیاز داریم.

وی افزود، به دلیل عدم تولید این سامانه در داخل کشور، لازم است نیازهای خود را از جای دیگری تامین کنیم؛ با آمریکا در این زمینه مذاکره خواهیم کرد اما زیر بار تحمیل نمی‌رویم؛ اگر آمریکا قادر به تضمین فروش پاتریوت است، آن را خواهیم خرید.

آمریکا و متحدان غربی‌اش در ناتو می‌گویند که سامانه هوایی اس ۴۰۰ با سامانه‌های دفاعی ناتو که ترکیه نیز عضوی از آن به شمار می رود، ناسازگار است. آمریکا هرچند ترکیه را به وضع تحریم تهدید کرده، اما تاکنون تحریمی در این رابطه اعمال نکرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۲۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان