//
کدخبر: ۱۹۰۷۴۳ //

آمریکا ضرب‌الاجلی برای لغو خرید اس-۴۰۰ تعیین نکرده است

وزیر دفاع ترکیه ادعای مربوط به تعیین ضرب‌الاجل از جانب آمریکا برای کشورش به منظور تجدید نظر در خرید سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ از روسیه را رد کرد.

 آمریکا ضرب‌الاجلی برای لغو خرید اس-۴۰۰ تعیین نکرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه بر اساس گزارش شبکه خبری ترکیه‌ای "هابر تورک" گفت: ترکیه به هیچ وجه ضرب‌الاجلی در این خصوص(لغو خرید اس-۴۰۰ از روسیه) از جانب آمریکا دریافت نکرده است.

خلوصی آکار در مورد تدابیری که ترکیه در صورت اعمال تحریم از جانب آمریکا علیه خود به تلافی خرید اس-۴۰۰ اتخاذ خواهد کرد گفت، از اظهار نظر درباره‌ی «فرضیات» خودداری می‌کند. خلوصی آکار تاکید کرد: ما فعالیت‌هایمان را به نحوی انجام می‌دهیم که کاملاً در چارچوب مسئولیت‌هایی که به ما محول شده اند باشند.

او تاکید کرد که ترکیه پول کامل خرید جنگنده‌های اف-۳۵ را به واشنگتن پرداخت کرده است.

در ماههای اخیر تنش‌ها میان آمریکا و ترکیه بر سر خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ افزایش یافته است.

به گفته واشنگتن این برنامه ترکیه برای خرید این سامانه دفاع موشکی، منجر به کاهش نقش ترکیه در برنامه‌ی مربوط به جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا شده و می‌تواند تحریم‌هایی را علیه این کشور در پی داشته باشد.

آکار خاطر نشان کرد که چهار فروند جنگنده اف-۳۵ تا کنون به ترکیه تحویل داده شده‌اند اما فعالیتهای مرتبط با آنها در پایگاه مربوطه در آمریکا در جریان است.

وی افزود: در حال حاضر در آمریکا آموزش چهار خلبان ترکیه‌ای برای این جنگنده‌ها در دست اجرا بوده و صدها گروهبان نیز دوره‌های آموزشی در حوزه‌ی نگهداری را گذرانده و پس از آن به ترکیه باز گشته‌اند.

آمریکا تاکنون در راستای مخالفتش با تصمیم ترکیه برای خرید سامانه‌ی اس-۴۰۰ روسیه تحویل یک سری قطعات و ارائه خدمات در ارتباط با این جنگنده‌ها به ترکیه را به حال تعلیق درآورده است.

آنکارا در سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را از روسیه خریداری کند. اما مقام‌های آمریکایی به ترکیه توصیه کردند به جای این سامانه سیستم دفاع موشکی پاتریوت را از آمریکا بخرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۷۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان