//
کدخبر: ۲۲۴۹۶۰ //

لاوروف: پیشرفت در حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه مدیون روسیه، ایران و ترکیه است

وزیر امور خارجه روسیه آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو را پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه نامید که در سایه تلاش‌های روسیه، ایران و ترکیه در گروه آستانه تحقق یافته است.

 لاوروف: پیشرفت در حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه مدیون روسیه، ایران و ترکیه است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بدست آمده که این مسئله مدیون تلاش‌های گروه آستانه با مشارکت روسیه، ایران و ترکیه است.

لاوروف امروز (شنبه) در مصاحبه با خبرگزاری "مدیاماکس" ارمنستان گفت: «این اواخر پیشرفت نسبتاً قابل توجهی در روند حل و فصل اوضاع سیاسی در جمهوری عربی سوریه بدست آمده است که نقش رهبری اقدامات برعهده سه کشور ضامن صلح در سوریه (یعنی روسیه، ایران و ترکیه) در چارچوب مذاکرات آستانه بوده است. بدین ترتیب در تاریخ 30 اکتبر (8 آبان ماه) نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو برگزار شد که در آن نمایندگان دولت سوریه، گروه‌های مخالف دمشق و جامعه مدنی این کشور شرکت دارند.»

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که توافقات بدست آمده در نتیجه مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 22 اکتبر (30 مهرماه) در سوچی، از جمله امضای تفاهم‌نامه مربوط به حل و فصل اوضاع در مناطق شمال شرق سوریه، اقدام بسیار مهمی در جهت تقویت حاکمیت و احیای تمامیت ارضی سوریه است.

لاوروف افزود، به عقیده ما، مسئله بازگشت سوریه به خانواده اتحادیه عرب، از مدتها قبل به پایان رسیده و این موضوع بخش لاینفک پایان حل و فصل اوضاع در این کشور است.

وی همچنین سهم و تلاش‌های ارمنستان در ارائه کمک‌های انسان دوستانه و پزشکی به مردم غیرنظامی در سوریه را بسیار با ارزش و مهم ارزیابی کرد.

وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری تاکید کرد که روسیه از حفظ ثبات نسبی اوضاع در خطوط تماس در منطقه قره باغ کوهستانی استقبال می‌کند. وی گفت: «به عقیده ما، ادامه کاهش تنش در منطقه به ایجاد جو مناسب برای برگزاری مذاکرات سازنده با هدف حل و فصل مشکلات در منطقه کمک می‌کند. چرا که دشوارترین مرحله تعیین وضعیت نهایی منطقه قره باغ کوهستانی است که صرفاً باید در جریان مذاکرات سیاسی و بر اساس اصول حقوقی شناخته شده صورت بگیرد.» 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۹۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان