//
کدخبر: ۲۲۳۲۴۶ //
ماهاتیر محمد:

به دلیل فشارهای خارجی مجبوریم حساب‌های بانکی ایرانیان را ببندیم

نخست وزیر مالزی گفت:با وجود رابطه خوبی که با ایران داریم ولی به دلیل برخی فشارهای خارجی ناگزیریم حساب بانکی افراد و شرکت‌های ایرانی را مسدود کنیم.

به دلیل فشارهای خارجی مجبوریم حساب‌های بانکی ایرانیان را ببندیم
به گزارش فرتاک نیوز،

«ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی گفت:«با وجود رابطه خوبی که با ایران داریم ولی به دلیل برخی فشارهای خارجی ناگزیریم حساب بانکی افراد و شرکت‌های ایرانی را مسدود کنیم. مالزی برای مسدود کردن حساب‌های بانکی ایرانی‌ها بسیار تحت فشار است.»

پس از انتشار اخباری در خصوص این که بانک‌های مالزی مسدود کردن حساب‌های ایرانیان را آغاز کردند، نخست وزیر این کشور در واکنشی رسمی اعلام کرد که در صورت امتناع بانک های مالزی از این اقدام، شعب خارجی آنها تعطیل می‌شوند.

او مرکز اعمال این فشارها را قابل حدس زدن دانست و آن را «زورگویی قدرت‌های جهانی» توصیف کرد ولی حاضر نشد به طور مستقیم از آن نام ببرد.

نخست وزیر مالزی که در نشست شورای ملی مشورتی دانشجویان سخن می‌گفت در پاسخ به این انتقاد که ایرانی‌ها پس از مسدود شدن حساب خود با مشکلات بسیار مواجه می‌شوند، تصریح کرد که هدف از بستن حساب‌های ایرانی‌ها نیز ایجاد مشکل برای آنها بوده و متاسفانه کاری از دست ما برنمی‌آید چون مجبور هستیم این کار را بکنیم.

تا کنون دو بانک‌ سی‌آی‌ام‌بی و آراِچ‌بی به تبعیت از تحریم‌های پولی و مالی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، مسدود کردن حساب‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی ایرانی را آغاز کرده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان