//
کدخبر: ۱۹۶۶۳۸ //

ماهاتیر محمد: پس از گذشت ۳ سال از نخست وزیری، کناره‌گیری خواهم‌ کرد

نخست‌وزیر مالزی با بیان اینکه به توافق خود مبنی بر انتقال قدرت به انور ابراهیم پایبند است، مدت زمان نخست وزیری خود را سه سال عنوان کرد.

ماهاتیر محمد: پس از گذشت ۳ سال از نخست وزیری، کناره‌گیری خواهم‌ کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ای، ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در حاشیه سی و چهارمین نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: "همان طور که می‌دانیم من قول به کناره‌گیری و نخست وزیر شدن انور ابراهیم داده‌ام".

فرآیند انتقال قدرت او، توافقی است که طی چهاردهمین انتخابات عمومی در ائتلاف "امید" انجام گرفت و با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل دوساله، محل نزاع بوده است. "عدالت مردم"، حزب انور در بیانیه‌ای گفته است که طبق توافق‌نامه‌ای در ژوئیه سال ۲۰۱۸، قرار است وی بعد از دو سال تصدی این مقام توسط ماهاتیر محمد، قدرت را به دست بگیرد.

در همین حال در این مصاحبه، از ماهاتیر محمد در مورد تحقق موضوع کاهش بدهی مالزی از ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی به ۵۴ درصد که وی اعلام کرده بود به سه سال زمان نیاز دارد سوال شد که در پاسخ گفت: "بیش از سه سال در این مقام نخواهم بود".

انور ابراهیم اعلام کرده است که برنامه انتقال قدرت با ماهاتیر محمد یک "معامله بسته شده" است.

وی با اشاره به گفتگوهایشان گفت که نیازی به مطرح کردن مسئله انتقال قدرت نبود ولی در مورد وجود گمانه‌زنی‌های متعدد درخصوص این موضوع به صحبت پرداخت.

او افزود که شکی بابت نخست وزیر شدن خود ندارد و کاملاً از این شرایط راضی است.

با این وجود، رایس یتیم، سیاست‌مدار و عضو ارشد شورای حزب ماهاتیر محمد گفته است که او برای کناره‌گیری عجله‌ای ندارد.

این وزیر پیشین ادعا کرد که وجود چنین توافق‌نامه‌ای علی‌رغم اعلام علنی صحت ندارد و نمی‌توان بر سر نخست‌وزیر شدن فردی در تاریخ معین توافق کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۶۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان