//
کدخبر: ۲۲۲۸۵۷ //

«دیده بان حقوق بشر» تحریم‌ها علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد

«دیده بان حقوق بشر» اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن خدمات بهداشتی و پزشکی در ایران به شدت مورد انتقاد قرار داد.

«دیده بان حقوق بشر» تحریم‌ها علیه ایران را مورد انتقاد قرار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وبگاه دیده‌بان حقوق بشر، در گزارشی که از سوی دیده بان حقوق بشر منتشر شده، تحریم‌های آمریکا علیه ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

در این گزارش ادعا شده است که «تحریم‌های گسترده» دولت آمریکا علیه ایران توانایی این کشور برای تامین اعتبار جهت واردات کالاهای انسانی از جمله داروها را به شدت محدود کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین از دولت آمریکا خواسته است تا گام‌های فوری برای حصول اطمینان از وجود یک کانال برای کالاهای بشردوستانه با ایران فراهم شود، چون تحریم‌ها باعث ایجاد چالش‌های جدی برای مردم عادی ایران شده است.

در گزارش دیده بان حقوق بشر، همچنین گفته شده که تا کنون برخی معافیت ادعایی آمریکا در خصوص واردات کالاهای بشردوستانه برای ایران به دلیل بی رغبتی شرکت‌ها با شکست مواجه شده است.

در همین ارتباط نیز، «سارا لی ویتسون» مدیر خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش گفته است که تحریم‌های آمریکا باعث شده تا بانک‌ها و شرکت‌ها از تجارت کالاهای انسانی با ایران عقب نشینی کرده و ایرانی‌ها به دارو یا درمانی که نیاز دارند دسترسی نداشته باشند و این موضوع بسیار جای نگرانی است.

آمریکا از سال گذشته با نقض تعهدات خود در برجام، خروج یک طرفه خود را از این توافق اعلام کرد. اقدامی که با واکنش‌های منفی گسترده جهانی روبرو شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان