//
کدخبر: ۲۱۸۷۹۸ //

بارزانی خطاب به ترامپ: خون کردها باارزش‌تر از پول و سلاح است ‌

رئیس سابق اقلیم کردستان عراق خطاب به رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: خون کردها ارزشمندتر و گرانبهاتر از پول و اسلحه است.

بارزانی خطاب به ترامپ: خون کردها باارزش‌تر از پول و سلاح است ‌
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان و رئیس پیشین اقلیم کردستان امروز (چهارشنبه) با انتشار توییتی خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت فعلی کردها در شمال سوریه و بالا گرفتن تنش‌ها در شمال شرق سوریه تاکید کرد: خون کردها ارزشمندتر و گرانبهاتر از پول و اسلحه است.

بارزانی توییت کرد: ترامپ عزیز لطفا به این نکته توجه داشته باش که مردم کردستان همواره برای تحقق حقوق عادلانه خود تلاش می‌کنند.

رئیس حزب دموکرات کردستان در ادامه نوشت، نیروهای پیشمرگ، داعش را شکست دادند و حضور موثری در ائتلاف ضد داعش داشتند.

همچنین اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای به ترکیه نسبت به پیامدهای عملیات احتمالی‌اش در شمال شرق سوریه هشدار داده و از این کشور خواست برای برطرف کردن این تنش با کردها وارد گفتگو شود.

اربیل با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهایش از منطقه امن در شمال شرق سوریه و گزارش‌ها از عملیات نظامی احتمالی ترکیه در این منطقه به شدت ابراز نگرانی کرد و از ترکیه خواست از هرگونه اقدامی که موجب تضعیف پیشروی‌های به دست آمده در نبرد با داعش شود به ویژه از کنترل خارج شدن بازداشتگاه‌های تروریست‌ها دوری کند.

اقلیم کردستان عراق با تاکید بر اینکه پیامدهای این تنش نظامی از مرزها فراتر می‌رود و شرایطی را برای بازگشت داعش فراهم کرده و باعث آوارگی دسته‌جمعی ساکنان منطقه می‌شود، تاکید کرد: همه طرف‌های درگیری از جمله کردها باید در گفتگویی برای آرام کردن اوضاع شرکت کنند.

همچنین مقامات اربیل تاکید کردند، این بحران باید با راه‌حلی سیاسی و جدی که ضامن حقوق تمامی سوری‌ها از جمله کردهای این کشور باشد، حل و فصل شود.

در پایان این بیانیه نیز آمده است، اقلیم کردستان فداکاری‌های بزرگی در عملیات نابودی داعش انجام داد و در حال حاضر نیز میزبان 1.1 میلیون آواره است که بسیاری از آنها از این درگیری گریخته‌اند. جامعه بین‌المللی مسئول است اجازه ندهد چنین مساله‌ای دوباره تکرار شود. اربیل به صورت مستمر این وضعیت را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت و از کانال‌های مختلف بر روی آن کار خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان