//
کدخبر: ۲۱۷۶۳۶ //

دولت ترامپ ادعای او درباره تحریم‌ها علیه ایران را رد کرد

یک نهاد نظارتی در آمریکا ادعاهای رئیس‌جمهور این کشور درباره اثرگذاری تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است.

دولت ترامپ ادعای او درباره تحریم‌ها علیه ایران را رد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دولت«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ادعاهای او و مقام‌های بلندپایه این کشور درباره اثرگذار بودن تحریم‌ها علیه ایران را نقض کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی روز پنجشنبه نوشت دولت ترامپ، تحریم‌ها را به یکی از «سلاح‌های» اصلی سیاست خارجی خودش تبدیل  کرده و مدعی شده که از طریق آنها فشارهای عظیمی روی کشورهایی مانند ایران و کره شمالی اعمال کرده است.

با وجود این، مقام‌های دولت ترامپ در گزارشی که به تازگی توسط «دیوان محاسبات آمریکا» تهیه شده درباره اثرگذار بودن این تحریم‌ها در دستیابی به اهداف خودشان تردید ابراز کرده‌اند.

گزارش دیوان محاسبات آمریکا حاکی است سازمان‌های مجری تحریم‌ها علی‌رغم رصد آثار اقتصادی تحریم‌ها، این مسئله را که آیا این تحریم‌ها در دستیابی به اهداف خود برای تغییر رفتار کشورها نیز موفق عمل کرده‌اند یا خیر، ارزیابی نکرده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته مقام‌های وزارتخانه‌های خزانه‌داری، خارجه و تجارت آمریکا به محققان دیوان محاسبات این کشور گفته‌اند ارزیابی مسئله دستیابی تحریم‌ها به اهداف خود با دشواری‌های زیادی رو برو است.

واشنگتن‌پست نوشته این گزارش با سخنان ترامپ و سایر مقام‌های بلندپایه دولت او درباره اثرگذاری تحریم‌ها علیه ایران در تناقض است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۶۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان