//
کدخبر: ۲۱۷۴۱۵ //

"تظاهرات خشم" نیروهای پلیس در پاریس برگزار شد

نیروهای پلیس فرانسه روز چهارشنبه با برپایی تظاهرات گسترده در خیابان های پاریس، "تظاهرات خشم" برگزار کردند.

"تظاهرات خشم" نیروهای پلیس در پاریس برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای پلیس فرانسه در پاسخ به فراخوان گسترده اتحادیه‌ها و در اعتراض به شرایط نیروهای پلیس، افزایش خودکشی‌ها و اصلاحات بازنشستگی، تظاهراتی گسترده برگزار کردند.

برگزارکنندگان این تظاهرات، نام آن را "تظاهرات خشم" نام گذاری کرده اند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، از فرسایشی شدن عملیات پلیس علیه جلیقه زردها به شدت خشمگین هستند و معتقدند این موضوع موجب افزایش خودکشی میان نیروهای پلیس شده است.

بهبود کیفیت زندگی، سیاست اجتماعی واقعی برای مأموران وزارت کشور و حمایت از بازنشستگان از اصلی‌ترین خواسته‌های مأموران پلیس است.

تظاهرکنندگان قرار است از میدان باستیل حرکت کنند تا به میدان رپوبلیک برسند.

ثبت بیش از ۳۰ خودکشی ماموران پلیس فرانسه در ماه های گذشته  و روند صعودی این اقدام، مقامات دولت فرانسه را در شوک و بهت فرو برده ست.

آخرین رقم اعلام شده از خودکشی های پلیس مربوط به کمتر از سه هفته گذشته با ۴۴ مورد بود که این رقم هم اینک بر اساس تازه ترین اطلاعات پلیس به ۶۴ مورد از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون رسیده و همچنان رو به افزایش است.

اتحادیه های پلیس برای توقف این مساله خواستار کمک های بیشتری هستند.

میزان مرگ در میان نیروهای پلیس فرانسه بر اثر خودکشی اکنون بیش از رقم تلفات در حین انجام وظیفه است. نیروهای پلیس نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

«دنیس ژاکوب» رئیس اتحادیه پلیس جایگزین کنفدراسیون دموکراتیک فرانسوی کار می گوید: "با توجه به شرایط امروز، سال ۲۰۱۹ میلادی می تواند بدترین سال در طول ۳۰ سال گذشته برای پلیس فرانسه باشد."

گزارش سال گذشته سنای فرانسه نشان می دهد که میزان خودکشی پلیس فرانسه ۳۶ درصد بیشتر از نرخ مجموع خودکشی ها در میان مردم فرانسه بوده اما همچنین هیچ دلیلی از خودکشی ها در دست نیست.

براساس بررسی های صورت گرفته، خودکشی یکی از مسایل روزمره و متداول در سطح نیروهای پلیس فرانسه است که شمار آن در مقایسه با میانگین خودکشی صورت گرفته در سطح مشاغل عمومی و میانگین ملی این کشور، به مراتب بالاتر است.

اتحادیه های پلیس می گویند مشکلاتی به لحاظ ساختاری، سیاست رقابتی، سرعت کار یا برنامه های غیرمعمول در مواقع شب یا تعطیلات، همچنین عوامل مرتبط با بحران های اخیر از جمله «جلیقه زردها» در ماموریت پلیس ها وجود دارد.

وزیر کشور فرانسه از یک برنامه پیشگیری در این ارتباط برای ماه ژوئن خبر داد اما گفت هنوز ساختار آن ایجاد نشده است.

مطالعات نشان می دهد که برخی عوامل از جمله خطرات شغلی، مشکلات خانوادگی، مسائل بهداشتی، اعتیاد و فشار مالی می توانند باعث افسردگی و در نهایت ارتکاب به خودکشی شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان