//
کدخبر: ۲۱۵۷۴۲ //

پوتین: سلاح‌های هسته‌ای جدید روسیه باعث توازن راهبردی در جهان می‌شود

رئیس جمهوری روسیه به مناسبت «روز صنعت هسته‌ای»، تأکید کرد که نسل جدید سلاح‌‌هایی که دانشمندان هسته‌ای این کشور ساخته‌اند، قادرند تا توازن راهبردی در جهان را برای ده‌ها سال آینده تامین کنند.

پوتین: سلاح‌های هسته‌ای جدید روسیه باعث توازن راهبردی در جهان می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در پیام خود تبریک خود به مناسبت «روز صنعت هسته‌ای» در روسیه اعلام کرد که نسل جدید سلاح‌های که دانشمندان هسته‌ای این کشور ساخته‌اند، قادرند تا توازن راهبردی در جهان آینده را تضمین کنند.

پوتین در پیام خود گفته است: «در اینجا یادآور می‌شوم که در میان موفقیت‌های بی‌تردید نسل کنونی دانشمندان هسته‌ای، تولید نسل جدید تسلیحاتی است که می‌توانند برقراری توازن راهبردی در جهان را برای ده‌ها سال آینده تامین کنند.»

وی از جمله موفقیت‌های غیرقابل انکار عرصه هسته‌ای کنونی روسیه، توسعه نسل هسته‌ای جدید مطابق با مدرنترین الزامات امنیتی، توسعه راکتورهای نوترونی سریع که اساس انرژی اتمی آینده هستند، پایان یافتن ساخت نخستین نیروگاه اتمی شناور، سهم قابل توجه در روند توسعه دیجیتالی شدن، دانش هسته‌ای کاربردی و بنیادی، را نام برد.

ولادیمیر پوتین یادآور شد که در صنعت اتمی میهنی روسیه، همواره متخصصان، طراحان، مهندسین و دانشمندان بسیار متخصص، شجاع و انتخاب شده فعالیت دارند که کار خلاقانه آنها دستاوردهای موفقیت آمیز بسیاری داشته که از جمله مهمترین موفقیت‌های آنها در ایجاد توان بالقوه توسعه این صنعت و باز شدن امکانات منحصربه فرد برای اکتشافات فضایی و عرصه قطب شمال، توسعه موثر انرژی علوم و مراقبت‌های پزشکی به وجود آورده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: «بسیار مهم است که از میراث غنی فکری، فنی و توانایی‌های نوآورانه غیرقابل انکار صنعت هسته‌ای به طور کامل مورد استفاده قرار گرفته تا از دستاوردهای آن به توسعه اقتصاد ملی، توانایی دفاع از کشور، تامین امنیت انرژی  تقویت قدرت رقابت روسیه در بازارهای جهانی کمک کند. وی گفت: «من اطمینان دارم که متخصصان و دانشمندان صنایع هسته‌ای روسیه همچنان به طور مرسوم به تلاش خود برای توسعه کشور و کمک به زندگی بهتر شهروندان روسی ادامه خواهند داد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۷۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان