//
کدخبر: ۲۱۵۴۵۴ //

هشدار فرمانده ارتش هند به پاکستان

بیپین راوات فرمانده ارتش هند با هشدار به پاکستان اعلام کرد که پایگاههای شبه نظامیان در بخش بالاکوت در خاک پاکستان دوباره فعال شده و در حال تلاش برای نفوذ به هند هستند.

هشدار فرمانده ارتش هند به پاکستان
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه "بیزینس تودی" روز سه شنبه ، هند در ماه فوریه (بهمن) سال جاری میلادی پایگاه های گروه موسوم به "جیش محمد" را در بالاکوت مورد حمله هوایی قرار داد.

این حمله در پاسخ به انفجار تروریستی ماه فوریه (بهمن) توسط گروه جیش محمد در کشمیر و کشته شدن حدود ۴۰ نظامی هندی در کشمیر انجام شد.

فرمانده ارتش هند گفت: بالاکوت تخریب شده بود اما این منطقه بار دیگر فعال شده است. پاکستان با نقض آتش بس به نفوذ شبه نظامیان به خاک هند کمک می کند.

وی افزود: نیروهای هندی می دانند چگونه با نقض آتش بس از سوی پاکستان برخورد کنند. نیروهای هندی همیشه در حالت آماده باش قرار دارند و سعی می کنند از ورود شبه نظامیان به خاک هند جلوگیری کنند.

راوات همچنین هشدار داد در صورت وقوع یک حمله دیگر علیه نیروهای هندی، پاسخ هند به پاکستان بسیار شدید تر از موارد گذشته خواهد بود.

هند ،پاکستان را متهم به حمایت از گروه های تروریستی می کند. اما پاکستان این اتهامات را رد کرده و در مقابل هند را متهم به ایجاد ناآرامی و نارضایتی در بلوچستان پاکستان می کند. این اتهامات نیز از سوی هند رد شده اند.

بیپین راوات فرمانده ارتش هند روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی نو اعلام کرد که ارتش هند برای آزاد سازی کشمیر تحت کنترل پاکستان تمرین کرده است و برای انجام این عملیات آمادگی دارد.

در حال حاضر بخشی از کشمیر در خاک هند و قسمتی دیگر در پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان(از هند) در سال ۱۹۴۷ میلادی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۵۴۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان