//
کدخبر: ۲۱۴۴۷۵ //

کارتر، انتخاب دوباره ترامپ را فاجعه بار دانست

رئیس جمهوری سی و نهم آمریکا درباره احساس خود از انتخاب دوباره دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: یک فاجعه است.

کارتر، انتخاب دوباره ترامپ را فاجعه بار دانست
به گزارش فرتاک نیوز،

جیمی کارتر در گفت‌وگو با سی ان ان که روز پنج شنبه منتشر شد، افزود هنوز تصمیم نگرفته است که به کدامیک از نامزدهای فعلی دموکرات‌ها رای خواهد داد اما اشاره کرد که در انتخابات ۲۰۱۶ به "برنی سندرز" در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها رای داده است.

وی ادامه داد بزرگترین درگیری ذهنی من این است که چه کسی می تواند با ترامپ مبارزه کند. من فکر می کنم فاجعه بار خواهد بود که چهار سال دیگر او را داشته باشیم.

سی و نهمین رئیس جمهوری آمریکا درباره احتمال دخالت ایران در حمله به تاسیسات نفتی سعودی ها پرسیده شد که گفت: از این که به نظر می رسد ترامپ تمایلی به جنگ ندارد، خوشحالم.

کارتر افزود: امیدوارم به دیپلماسی روی آورد و مسایل عربستان سعودی و ایران را حل کند. مهم نیست که چه کسی مسئول حملات به پالایشگاه ها بوده است.

جنبش انصار الله یمن، روز شنبه در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" تاسیسات نفتی و پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

 میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی سعودی آرامکو عربستان است.۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود. با این حمله ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.

نیروهای انصار الله همچنین عربستان و نیز امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

حمله انصارالله یمن به پالایشگاه های نفتی سعودی را می توان مختل کردن مهم ترین منبع درآمدی رژیم سعودی برای خرید میلیاردها دلار سلاح ساخت آمریکا به منظور بمباران مردم بی گناه یمن و تخریب زیرساخت‌های این کشور ارزیابی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۴۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان