//
کدخبر: ۲۱۴۱۲۴ //

هشدار اتحادیه اروپا درباره پیش روی انگلیس به سمت برگزیت بدون توافق

اتحادیه اروپا مجددا در خصوص خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد.

هشدار اتحادیه اروپا درباره پیش روی انگلیس به سمت برگزیت بدون توافق
به گزارش فرتاک نیوز،

 اتحادیه اروپا روز چهارشنبه (امروز) هشدار جدی خود را در خصوص اینکه بریتانیا به سمت خروج بدون توافق پیش می‌رود، اعلام کرد.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا خطاب به قانون‌گذاران اتحادیه اروپا در استراسبورگ گفت، بوریس‌ جانسون نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه به او گفته بود که لندن همچنان به دنبال توافق است اما تا 31 اکتبر (9آبان) با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

وی گفت: «زمان بسیار کمی باقی مانده است ... خطر عدم توافق بسیار جدی است.»

طبق این گزارش، رهبران اتحادیه در روزهای 17 و 18 اکتبر (25 و 26 مهرماه) در نشست بروکسل با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

طبق برنامه‌های احتمالی دولت انگلیس، خروج بدون توافق می‌تواند به معنای اختلال شدید در تجارت، تامین دارو و غذا و افزایش احتمالی بی‌نظمی‌های عمومی باشد.

یونکر گفت: «چنین شکافی در روابط اقتصادی، به چهار دهه عضویت در اتحادیه اروپا پایان می‌دهد؛ ممکن است این انتخاب انگلستان باشد اما هرگز انتخاب اتحادیه اروپا نیست.»

وی افزود، لندن باید پیشنهادات واقع‌بینانه‌ای را برای جایگزینی توافقنامه «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند ارائه کند.  

جانسون روز جمعه در منطقه‌ای در شمال انگلیس اظهار داشت: «ما به‌سختی برای رسیدن به یک توافق در تلاش هستیم. شکل کلی یک توافق برای حصول وجود دارد.»

این در حالی است که «لئو وردکار» نخست‌وزیر جمهوری ایرلند در نشست خبری مشترک با جانسون در تاریخ ۱۸ شهریور بریتانیا را به نداشتن برنامه‌ای «واقع‌گرایانه» جهت یافتن جایگزینی برای «ترتیبات پشتیبان» متهم کرد که این ضمانتی برای جلوگیری از بسته شدن مرزهای بین ایرلند شمالی و جنوبی محسوب می‌شود.

براساس این گزارش، مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۱۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان