//
کدخبر: ۲۱۳۶۵۴ //

اعلام زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس

معاون رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات تونس، زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را اعلام کرد.

اعلام زمان برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری تونس نشان می دهد که دو نفر از نامزدهای این انتخابات به دور دوم راه یافته اند. قیس سعید از نامزدهای مستقل در این انتخابات در جایگاه نخست و نبیل القروی رهبر حزب قلب تونس در جایگاه دوم، عبدالفتاح مورو نامزد حزب النهضه در رتبه سوم، عبدالکریم الزبیدی وزیردفاع سابق در جایگاه چهارم  و یوسف الشاهد نخست وزیر در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

معاون رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات تونس در یک نشست مطبوعاتی بابیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دور دوم کشیده شده است، اظهارداشت: این انتخابات در 29 سپتامبر جاری ( 7 مهر) یا 6 اکتبر ( 13 مهر) و نهایتا 13 اکتبر( 24 مهرماه ) امسال برگزار خواهد شد.

به نوشته روزنامه الصباح چاپ تونس، فاروق بوعسکر تصریح کرد: اکنون نمی توان یکی از این تاریخ را برای برگزاری دور دوم انتخابات تعیین کرد. ما زمانی می توانیم این کار را انجام دهیم که بدانیم چقدر درخواست تجدید نظر در خصوص بررسی نتایج انتخابات دور اول انتخابات ارائه شده است. این درخواست ها باید در دیوان اداری مورد بررسی قرار گیرد و این دستگاه قضایی باید نظر قطعی خود را درخصوص درخواست مزبور اعلام کند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه  دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس امروز در پایگاه اینترنتی هیئت عالی مستقل انتخبات تونس منتشر می شود، اظهار داشت: این هیئت آماده پذیرش تمام درخواست تجدید نظر و اعتراضات در خصوص نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری است.

به گفته رئیس هیئت عالی انتخابات تونس میزان مشارکت مردم در این دور از انتخابات در داخل کشور 45.2 و در خارج از این کشور 19.7 بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان