//
کدخبر: ۲۱۲۴۱۳ //

تغییرات در ارتش آلمان به دلیل نگرانی از نفوذ نیروهای راستگرا

نفوذ نیروهای راستگرا در بدنه ارتش آلمان، مقامات نظامی و امنیتی این کشور را بر آن داشته تا تغییراتی در ساختار اداره اطلاعات و امنیت ارتش ایجاد کنند.

تغییرات در ارتش آلمان به دلیل نگرانی از نفوذ نیروهای راستگرا
به گزارش فرتاک نیوز،

مقامات نظامی آلمان قصد دارند تغییراتی اساسی در ساختار اداره اطلاعات و امنیت (MAD) ارتش ایجاد کنند. این سازمان اطلاعاتی-امنیتی وظیفه مقابله با جاسوسی در ارتش و بررسی  وضعیت نظامیان را بر عهده دارد.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان روز چهارشنبه نوشت : در تغییرات جدید صدها جایگاه شغلی جدید در این اداره ایجاد شده و سمتی نیز به عنوان معاونت این اداره شکل می گیرد و ریاست آن بر عهده یک غیرنظامی خواهد بود.

قرار است «بوکهارد اون» که تا کنون سرپرست بخش مقابله با جاسوسی در نهاد حفاظت از قانون اساسی بوده، به عنوان نخستین غیرنظامی به ریاست این اداره جدید گمارده شود.

بر این اساس برای نیروی لازم برای حدود ۴۰۰ جایگاه شغلی جدید در این اداره نیز توسط کارشناسان غیرنظامی تامین خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات ایجاد هماهنگی و تبادل اطلاعاتی میان اداره امنیت ارتش و اداره امنیت داخلی آلمان است. در پی انتقاد از نفوذ نیروهای راست‌گرا در بدنه ارتش آلمان، ضرورت کنترل بیش‌تر بر پرسنل نظامی بدل به یکی از خواست‌های نمایندگان پارلمان آلمان شده است.

در همین پیوند پارلمان آلمان به‌زودی گزارش مبسوطی را منتشر خواهد کرد که بر احتمال وجود شبکه راست‌گرایان در ارتش این کشور اشاره دارد.

در ماه‌های گذشته یک افسر ارتش آلمان متهم شد که خود را به عنوان یک پناهجوی سوری جا زده و قصد انجام فعالیت‌های تروریستی را داشته است. به گفته دادستانی کل آلمان این افسر با انگیزه‌های راست‌گرایانه قصد کشتن سیاستمداران و مردم را داشته است.

اوایل سال ۲۰۱۷ یافتن شواهدی مبنی بر فعالیت راست‌گرایان افراطی در ارتش آلمان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت با تحت فشار قرار گرفتن وزیر دفاع آلمان، بازرسان در یک پادگان در جنوب آلمان به اتاقی برخوردند که بر دیوارهای آن نشان‌های مربوط به ارتش آلمان نازی وجود داشت. این موضوع بار دیگر خطر گروههای افراطی داخلی آلمان را بیش از پیش برجسته کرد.

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط مؤسسه نظرسنجی «YouGov» منتشر شده است، ۴۳ درصد از شهروندان هشت کشور اروپایی، رشد احزاب راست افراطی را تهدیدی برای کشور خود می‌دانند.

در این نظرسنجی هشت هزار شهروند کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، لهستان، سوئد و مجارستان شرکت کرده‌اند. شهروندان آلمان با ۵۶ درصد بیشترین نگرانی را از رشد راست افراطی در کشورشان دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۴۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان