//
کدخبر: ۲۱۲۲۵۳ //

کره شمالی وابستگی به بیگانگان را خطا دانست

کره شمالی با اشاره به اینکه تکیه به بیکانگان خطا است اعلام کرد که در مقابل خصومت ها راهی بجز پیشرفت و مقاومت با اتکا به توانایی های داخلی وجود ندارد.

کره شمالی وابستگی به بیگانگان را خطا دانست
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کار در کره شمالی در مطلبی خاطر نشان کرده است که هر چقدر فشارهای نیروهای خصم بر این کشور بیشتر شود ، کره شمالی صدها قدم پیشرفت می کند و به جلو می رود.

نشریه تاکید کرده است که اتکا به بیگانگانی که رهیافت های خصمانه در برابر این کشور دارند ، کاملا نابجا و خطاست و باید در برابر خصومت ها مقاومت کرد و رشد اقتصادی را دنبال نمود.

این گزارش ادامه می دهد که مردم کره شمالی باید از هر زمانی بیشتر به یکدیگر نزدیک شده و ارتباط قوی و وحدت نظر داشته باشند . کره شمالی به وحدت و مقاومت نیاز دارد و ملت باید از استقلال حراست کند.

روزنامه نوشته است که راه پیشرفت این کشور در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی اتکا به توان داخلی ، استقلال ، خود دفاعی و خود اتکایی است.

همزمان استفان بایگن نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در سخنرانی در کشورش از کره شمالی خواسته است که به رفتارهای خصمانه پایان داده و به میز مذاکرات برگردد و درخواست هایش را در آنجا مطرح کند.

این در شرایطی است که چون سون خویی معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بتازگی گفت که این کشور دیگر امیدی به گفت و گو با آمریکا ندارد.

وی  اظهارات اخیر مایک پمپیو وزیر خارجه آمریکا را غیرخردمندانه توصیف کرد و گفت که امید برای مذاکرات با آمریکا هر روز کمرنگ تر می شود.

او گفته های وزیر خارجه آمریکا را مبنی بر اینکه  رفتارهای کره شمالی خصمانه است، پرت و پلا گویی وی توصیف کرد و افزود : او بی اندیشه حرف می زند و همین باعث رنجش مردم کره شمالی شده و امیدها را برای گفت و گوهای هسته ای تبدیل به یاس کرده است.

وی تاکید کرد که بازنگری در گفت و گوها با آمریکا و تغییرراهبردها از مدتی قبل شروع شده است و انتظارات کره شمالی برای مذاکره با آمریکا بتدریج رو به زوال می رود.

مقام کره شمالی گفت که اگر آمریکا نمی خواهد دچار ابراز تاسف شود، بهتر است از چنین اظهاراتی خودداری ورزد و خشم پیونگ یانگ را برنیانگیزد و بیش از این صبوری این کشور را در بوته آزمایش قرار ندهد.

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی اخیر خود در ایندیانا گفت که از دیدگاه واشنگتن رفتار کره شمالی خصمانه است و این موضوعی نیست که ما نادیده بگیریم.

پمپیو افزود که آمریکایی بودن ما این است که به چین اعلام کردیم در زمینه تجاری امنیت ملی ما را به خطر می اندازد و درباره کره شمالی هم رفتارهای خصمانه این کشور نادیده گرفته نخواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۲۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان