//
کدخبر: ۲۱۱۸۷۸ //

طوفان ژاپن و کره شمالی را در حالت فوق‌العاده قرار داد

در حالی که طوفان در کره شمالی 5 کشته و 3 زخمی برجای گذاشته است، مقامات ژاپن درخصوص نزدیک شدن یک توفند دریایی به سواحل شرقی این کشور هشدار دادند.

طوفان ژاپن و کره شمالی را در حالت فوق‌العاده قرار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

طوفان در کره شمالی با سرعت حدود ۱۹۶ کیلومتر در ساعت،  ۵ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت. در ژاپن نیز نزدیک شدن یک توفند دریایی به شرق این کشور، فرودگاه‌ها را به حالت تعطیل درآورد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این طوفان روز شنبه در کره‌شمالی علاوه بر این‌که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت، به ۴۲ هزار هکتار زمین کشاورزی آسیب وارد کرد و برق ۱۶۰ هزار خانواده را قطع کرد.

پیش از رسیدن طوفان به کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور جلسه‌ای اضطراری برای مواجهه با فاجعه احتمالی برگزار کرده و اعلام کرد ارتش اقدامات لازم برای بازسازی آسیب‌های وارده را انجام خواهد داد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی این طوفان را در درجه ۳ هشدار قرار داد.

به نوشته روزنامه «ژاپن تایمز»، مقامات ژاپنی روز یکشنبه هشدار دادند درپی نزدیک شدن یک توفند دریایی با سرعت ۲۱۶ کیلومتر در ساعت به شرق این کشور، احتمال وقوع سیل، طغیان رودخانه‌ها، رانش زمین و تشکیل امواج بلند در سواحل وجود دارد.

توفند در شرق اقیانوس اطلس نیز تا کنون ۴۳ قربانی گرفته و خسارات بسیاری در کشور «باهاما»، ایالت «فلوریدا» آمریکا و استان «نوا اسکوشیا» کانادا به بار آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۸۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان