//
کدخبر: ۲۱۲۱۴۴ //

اعلام آمادگی سوریه برای احیای روابط با اردن

کاردار جدید سوریه در اردن بر آمادگی کشورش برای احیای روابط با اردن و بازگشت به وضعیت پیش از سال ۲۰۱۱ تأکید کرد.

اعلام آمادگی سوریه برای احیای روابط با اردن
به گزارش فرتاک نیوز،

 «شفیق دیوب» کاردار جدید سوریه در اردن امروز (دوشنبه) با اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اردن به ریاست «نضال الطعانی» دیدار کرد.

به نوشته روزنامه اردنی «الغد»، دیوب در این دیدار گفت: «ما آماده احیای روابط بین سوریه و اردن و بازگشت به وضعیت پیش از سال ۲۰۱۱ هستیم.»

روابط بین اردن و سوریه که از زمان آغاز بحران در سوریه کاهش یافته بود، از سال گذشته در پی بازگشایی گذرگاه مرزی جابر-نصیب، بهبود یافته است.

الطعانی نیز در این دیدار از ایفای نقش ارتش اردن در جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها به اردن و عدم دخالت در امور سوریه قدردانی کرد.

وی افزود که در سایه پیچیدگی روند صلح اعم از استمرار منازعه عربی-اسرائیلی، انتقال سفارت آمریکا به قدس و الحاق جولان به فلسطین اشغالی و کاهش کمک‌های مالی آمریکا به آژانس کاریابی و امدادرسانی آوارگان فلسطین (آنروا)، منطقه نیز با مشکلات زیادی مواجه است.

الطعانی درباره روابط اردن و سوریه نیز بر اهمیت استمرار بازگشایی مرز بین دو کشور تأکید کرد و با اشاره به اهمیت روابط تاریخی و تجاری دو کشور، احیای روابط و بازگشت به وضعیت پیش از بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ را ضروری خواند.

وی بازگشت بازداشت‌شدگان اردنی در سوریه به کشورشان را ضروری دانست و درباره آوارگان سوریه در اردن نیز گفت که دیدگاه شاه اردن ادغام این آوارگان با اردنی‌ها تا زمان بازگشت داوطلبانه به کشورشان است.

دیوب نیز بازگشت امنیت و ثبات به بخش عظیمی از خاک کشورش به استثنای ادلب و پیروزی‌های ارتش سوریه را متذکر شد و گفت که سوریه خواهان احیای روابط با اردن و بازگشت به وضعیت پیش از سال ۲۰۱۱ است.

وی اشاره کرد که جهان عرب با چالش‌های زیادی از جمله منازعه عربی-اسرائیلی و طرح موسوم به «معامله قرن» مواجه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۲۱۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان