//
کدخبر: ۲۱۱۵۶۲ //

رزمایش نظامی مشترک هند و آمریکا آغاز شد

رزمایش مشترک نظامی هند و آمریکا با هدف گسترش همکاری های نظامی میان دو کشور، روز شنبه در واشنگتن آغاز شد.

رزمایش نظامی مشترک هند و آمریکا آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

"دیفنس نیوز" به نقل از مقامات هندی نوشت: این رزمایش که "یود آبهایاس" نام گرفته است یکی از بزرگ تمرینات مشترک نظامی هند و آمریکا محسوب می شود و در راستای آموزش نیروهای نظامی و همچنین گسترش همکاری آهی دفاعی میان دهلی  نو و واشنگتن برگزار می شود.

مقامات هندی اعلام کردند که ارتش های هند و آمریکا به صورت مشترک در تمرین های آموزشی، برنامه ریزی جنگی و مقابله با تهدید های مختلف شرکت خواهند کرد.

همچنین در پایان این رزمایش کارشناسان نظامی دو کشور تجارب خود در زمینه موقعیت های مختلف جنگی را به اشتراک خواهند گذاشت.

طبق این گزارش ، رزمایش "یود آبهایاس" تا تاریخ ۱۸ ماه سپتامبر (۲۷ شهریور) ادامه خواهد داشت.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا، سال گذشته  با اعلام سیاست جدید واشنگتن در منطقه آسیای جنوبی اعلام کرد که بخش مهمی از این سیاست، توسعه همکاری استراتژیک آمریکا  با هند است.

در ماه ژوئن(خرداد) 2016، آمریکا هند را به عنوان  "شریک اصلی دفاعی" خود معرفی کرد. هدف از این سیاست ارتقای تجارت و فناوری های دفاعی با هند منطبق با نزدیکترین متحدان و شرکای این کشور است.

دهلی نو در سال های اخیر منابع تامین نظامی خود را گسترش داده است. شرکت های نظامی آمریکا در مقایسه با رقبای روس خود توانسته اند قرارداد های بیشتری را  با هند امضا کنند. هند در سه سال گذشته ۱۳ قرارداد با شرکت های آمریکایی به ارزش ۲۸۸ میلیارد روپیه امضا کرده ،درحالی که این کشور در مدت مشابه ۱۲ قرارداد با شرکت های روسی به ارزش ۸۳ میلیارد روپیه امضا کرده است.

آمریکا در سال های اخیر  به یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان نظامی هند تبدیل شده است و در یک دهه گذشته توانسته قردادهای نظامی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار با هند امضا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۵۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان