//
کدخبر: ۲۱۰۶۸۱ //

حزب کارگر انگلیس خواستار توقف روند برگزیت بدون توافق است

یکی از اعضای حزب کارگر انگلیس گفت: این حزب خواستار برگزاری هر چه سریعتر انتخابات است ولی تنها به شرطی که روند برگزیت بدون توافق متوقف شود.

 حزب کارگر انگلیس خواستار توقف روند برگزیت بدون توافق است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند وزیر دارایی پیشین انگلیس امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: ائتلاف احزاب مخالف و نمایندگان شورشی حزب محافظه کار می توانند تعداد آراء لازم برای شکست دادن دولت بوریس جانسون در خصوص برگزیت را کسب کنند.

اظهارات هاموند در شرایطی است که پارلمان انگلیس پس از بازگشت از تعطیلات تابستانی قصد دارد در نشست امروز خود درباره طرحی بحث و تبادل نظر کند که در صورت تصویب نهایی، دولت جانسون را مجبور خواهد کرد تا برگزیت را به مدت 3 ماه دیگر به تعویق بیندازد.

این در شرایطی است که "شامی چاکرابارتی" از مقام های ارشد حزب کارگر نیز در اظهاراتی تاکید کرد: این حزب خواستار برگزاری هر چه سریعتر انتخابات است ولی تنها به شرطی که روند برگزیت بدون توافق متوقف شود.

وی افزود: حزب کارگر به شرطی با برگزاری انتخابات موافقت خواهد کرد که در ابتدا مطمئن شود روند برگزیت بدون توافق متوقف خواهد شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه به نمایندگان پارلمان هشدار داده است که اگر آنها به دنبال جلوگیری از برگزیت باشند، او نیز قصد برگزاری انتخابات خواهد داشت.

نخست وزیر انگلیس بار دیگر با هرگونه تاخیر در خروج این کشور از اتحادیه اروپا مخالفت کرده و خواستار خروج لندن از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر یعنی 31 اکتبر شده است.

ولی جانسون گفته است که به هیچ وجه برگزیت را به تاخیر نخواهد انداخت، اقدامی که ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس دو بار آن را انجام داد.

بحران برگزیت بدترین بحران سیاسی و قانونی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

مخالفان برگزیت بدون توافق بر این باورند که این مساله می تواند فاجعه بزرگی برای اقتصاد باشد. حامیان برگزیت نیز معتقدند که خروج از اتحادیه اروپا موجب آزادی و رهایی لندن از قوانین دست و پاگیر اروپا خواهد شد که موجب شده است اروپا از چین و آمریکا در بسیاری از عرصه ها عقب بماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۶۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان