//
کدخبر: ۲۱۰۶۷۰ //

سازمان شفافیت عراق: گزارش شبکه وابسته به آمریکا علیه مرجعیت دینی ساختگی است

سازمان «شفافیت» در عراق ضمن ساختگی خواندن گزارش «شبکه الحره» علیه مرجعیت دینی این کشور، تأکید کرد که باید عناصر گردآورنده این گزارش محاکمه شوند.

سازمان شفافیت عراق: گزارش شبکه وابسته به آمریکا علیه مرجعیت دینی ساختگی است
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان «شفافیت» در عراق اعلام کرد که گزارش شبکه «الحره» -وابسته به آمریکا- درباره مرجعیت دینی عراق، «ساختگی» بود.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «شیوه غیر حرفه‌ای و به دور از اخلاق فعالیت رسانه‌ای این شبکه در گزارش [مذکور]، با معیارها و اصول رسانه آزاد، همخوانی ندارد».

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از این سازمان گزارش داد که این گزارش بر اساس تصمیم‌ها، حکم‌ها، موضوعات، مسائل و اظهارات پیرامون موضوعات مختلف جمع‌آوری شده تا بتواند به نهادهای دینی عراق، تهمت بزند.

در این بیانیه آمده است، افراد آگاه در وهله نخست می‌توانند این موضوعات و اظهارات را از هم متمایز کنند؛ زیرا تاریخ‌های این اظهارات، تفاوت دارد و موضوعات نیز متفاوت است.

سازمان شفافیت عراق در پایان اعلام کرد که حق قانونی خود را برای محاکمه تمامی کسانی محفوظ می‌دارد که قصد داشتند مدیریت کنونی و پیشین این سازمان را وارد موضوعات و مسائلی کنند که به دور از واقعیت است و هدف از آن، تحقق مقاصدی است که به دور از منافع عمومی است.

 در همین ارتباط، منابع خبری شامگاه دوشنبه (روز گذشته) اعلام کردند که دولت عراق مجوز شبکه الحره را به دلیل نشر اکاذیب به مدت «سه ماه» به حالت تعلیق درآورد.

شبکه الحره وابسته به آمریکا اخیرا برنامه‌ای تحت عنوان «تحقیق» درباره نهادهای دینی عراق با عنوان «فساد دینی در عراق»  منتشر کرد و در گزارش خود، شخصیت‌های دینی اهل تسنن و تشیع عراق را هدف قرار داد.

الحره ادعا کرد که این روحانیون، در مسائل فساد مالی و اداری دست دارند و هیچکس نمی‌تواند آنان را بازخواست کند.

این گزارش واکنش‌های منفی و محکومیت‌های احزاب و سیاستمداران عراقی را به همراه داشت و بیشتر آنان، خواستار پیگیری این تجاوز هدفمند شدند.

الحره شبکه تلویزیون ماهواره‌ای مستقر در آمریکاست که از سال 2004 به این سو به زبان عربی و با هدف جریان سازی به نفع غرب در بین کشورهای غرب آسیا برنامه پخش می‌کند. بودجه اولیه واشنگتن برای پخش برنامه‌های این شبکه 30 میلیون دلار بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۰۶۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان