//
کدخبر: ۲۰۹۹۲۰ //

کمیسر اروپایی: امیدوارم شورشی دموکراتیک علیه "جانسون" شکل گیرد

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از تعلیق پارلمان انگلیس از طرف "بوریس جانسون" ابراز امیدواری کرد که شورشی دموکراتیک علیه وی شکل گیرد که مانع از پیشبرد اهداف نخست وزیر در برگزیت شود.

 کمیسر اروپایی: امیدوارم شورشی دموکراتیک علیه "جانسون" شکل گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، "گونتر اوتینگر"، کمیسر آلمانی اتحادیه اروپا درباره مقاومت علیه رویکرد برگزیت "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس ابراز امیدواری کرده و در گفتگویی با هفته نامه "اشپیگل" تاکید کرد که امید من به کسانی است که رویکرد نخست وزیر خود را دنبال نمی کنند و می خواهند برای منافع و رفاه انگلیس مسئولیت خود را ایفا کنند.

وی مجددا از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کرده و گفت: من شخصا خواستار باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستم، اما این سناریو تنها از طریق برگزاری یک همه پرسی دوم و انتخابات مجدد امکان پذیر است.

 وی همچنین انتقاد شدیدی به تصمیم جانسون برای تعلیق پارلمان به منظور پیشبرد رویکرد خود در قبال برگزیت وارد کرده و گفت: من مدت 26 سال در ایالت "بادن- وورتمبرگ"، نماینده پارلمان ایالتی بودم. این مسئله غیر قابل تصور است که پارلمان در این منطقه حدود 5 هفته تعطیل شود.

"اوتینگر" که کمیسر بودجه اتحادیه اروپا است این مسئله را خوب ارزیابی کرد که یک شورش دموکراتیک علیه اقدامات جانسون شکل گیرد. وی با این حال زمان برای تشکیل اکثریت برای بازیابی حقوق پارلمان در این کشور را کم ارزیابی کرد. 

 بوریس جانسون اخیرا طرح تعلیق پارلمان برای پیشبرد اهداف خود در روند برگزیت را به ملکه انگلیس ارائه داده و ملکه نیز با وجود مخالفت های زیاد با این طرح جانسون موافقت کرده است.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که دولت بوریس جانسون به دنبال ادامه تعطیلی پارلمان تا 14 اکتبر ( 22 مهر) است تا مانع از تلاش های نمایندگان برای جلوگیری از خروج این کشور از اتحادیه اروپا شود.

بریتانیا قصد دارد رسما 31 اکتبر ( 9 آبان) از اتحادیه اروپا خارج شود. تعطیلات تابستانی پارلمان انگلیس قرار است 2 اکتبر (10 مهر) به پایان برسد و پس از آن نمایندگان احزاب مخالف قصد دارند با تصویب قانونی برگزیت را به تاخیر بیندازند.

برخی رسانه های غربی گزارش دادند که دولت لندن از ملکه انگلیس خواسته است تا جلسات پارلمان را تا 14 اکتبر (22 مهر) تعطیل کند. این اقدام مسیر لازم برای برگزیت بدون توافق را هموار خواهد کرد چرا که نمایندگان پارلمان دیگر فرصت کافی برای تصویب هر قانونی که مانع از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق شود، نخواهند داشت.

آبزرور نیز گزارش داده است که جانسون از وزیر دادگستری انگلیس سئوال کرده است که آیا می تواند پارلمان را از 9 سپتامبر یعنی 18 شهریورماه به مدت 5 هفته تعطیل کند تا مانع از مخالفت نمایندگان با برگزیت بدون توافق شود؟

جانسون پیش از این تهدید کرده است که حتی حاضر است پارلمان انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان پارلمان با برگزیت بدون توافق شود.

بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلیس حالا می ترسند که جانسون بخواهد به صورت هدفمند جلوی آن ها را برای جلوگیری از وقوع سناریوی برگزیت نامنظم بگیرد.

این اقدام جانسون واکنش های انتقادی زیادی را به دنبال داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۹۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان