//
کدخبر: ۲۰۹۱۹۰ //

تداوم تنش پکن با تایوان| برگزاری رزمایش جدید چین در دریای چین شرقی

همزمان با شدت گرفتن تنش بین چین و تایوان، نیروی دریایی ارتش چین از برگزاری رزمایش جدید در روزهای آتی و نزدیک تنگه تایوان خبر داد.

تداوم تنش پکن با تایوان| برگزاری رزمایش جدید چین در دریای چین شرقی
به گزارش فرتاک نیوز،

 همزمان با اوج گرفتن تنش‌ها بین چین و تایوان، چین سه شنبه اعلام کرد که در روزهای آتی رزمایشی را در «دریای چین شرقی» نزدیک تایوان برگزار خواهد کرد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» این سومین رزمایش چین طی این ماه و پس از مصوبات اخیر آمریکا مبنی بر فروش تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار به تایوان، از جمله جنگنده‌های «اف-16» خواهد بود.

وزارت دفاع آمریکا ۱۷ تیرماه اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور موافقت خود را با فروش تانک‌های «آبرامز M۱۲AT‌» موشک‌های «استینگر»  و تجهیزات مربوطه به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار به تایوان اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این گزارش، روابط بین پکن با تایوان از زمان روی کار آمدن «تسای اینگ ون» رئیس جمهور  تایوان در سال 2016 کاهش یافته، زیرا حزب وی از پذیرش این ایده که تایوان بخشی از «چین واحد» است، امتناع می‌ورزد. چین نیز به عنوان اقدام تنبیهی ارتباطات رسمی با تایوان را قطع کرده و رزمایش در این منطقه را افزایش داده است.

رئیس جمهور «چین» چندی قبل از مردم «تایوان» درخواست کرد تا دوباره با این کشور متحد شوند. وی گفت که تمایل داریم از راه مسالمت‌آمیز وارد عمل شویم، اما گزینه اجبار را هم حفظ خواهیم کرد.

رئیس جمهور تایوان در پاسخ به این دعوت رئیس‌جمهور چین با تاکید بر لزوم مسالمت آمیز بودن روابط چین و تایوان گفته است چین باید استقلال تایوان را به رسمیت بشناسد. (جزئیات بیشتر)

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  بر اساس اعلام نیروی دریایی چین، ورود کشتی‌ها به آب‌های ساحلی استان «ژجیانگ شرقی» به مدت 48 ساعت  و از ساعت 6 بعد از ظهر به وقت محلی ممنوع خواهد بود.

هنوز جزئیات این تمرین نظامی مشخص نشده، اما روزنامه «گلوبال تایمز» از رسانه‌های انگلیسی زبان دولت چین  آن‌را «تمرینی با مهمات واقعی» خواند. ارتش چین اواخر ماه ژوئن (تیر) دو تمرین بزرگ نظامی را نزدیک تنگه تایوان برگزار کرد.

چین ماه گذشته اعلام کرد در صورت هرگونه تحرکات استقلال‌جویانه از سوی تایوانی‌ها آماده آغاز جنگ است.

تایوان از سال ۱۹۵۰، زمانی که دولت ملی‌گرای چین به وسیله نیروهای کمونیست شکست خورده و از  بخش اصلی چین گریختند، به‌صورت خودمختار اداره می‌شود. چین این جزیره را استانی خیانت‌کار می‌داند - نه یک کشور دارای حقوق مستقل - و به دنبال بازگرداندن کامل آن به بدنه اصلی چین است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان