//
کدخبر: ۲۰۸۷۷۷ //

حمله بالستیکی انصارالله یمن به نجران عربستان

جنبش انصارالله یمن امروز (یکشنبه) با موشک بالستیک «نکال» مواضع نظامیان سعودی در استان نجران واقع در جنوب غربی عربستان را هدف قرار داد.

حمله بالستیکی انصارالله یمن به نجران عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش شبکه خبری المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص این حمله گفت: موشک بالستیک نکال متعلق به انصارالله پس از عملیات شناسایی، با دقت بسیار بالا مواضع ارتش سعودی در منطقه «سدیس» واقع در استان نجران را هدف قرار داد.

این عملیات منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نظامی سعودی شد.

این دومین باراست که انصارالله یمن از موشک «نکال» برای حمله به مواضع ارتش عربستان استفاده می کند. پیشتر در دوشنبه گذشته یمنی ها برای اولین بار با استفاده از این موشک بالستیک، پادگان «ماس» در استان «مارب» عربستان را هدف قرار دادند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که نیروهای انصارالله امروز (یکشنبه) فرودگاه بین المللی أبها و پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را هدف قرار دادند.

این عملیات که با پهپادهای «قاصف ۲» انجام شد، فرودگاه أبها را چند ساعتی به تعطیل کشاند.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۷۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان