//
کدخبر: ۲۰۸۱۶۹ //

نماینده عراقی: فقط با بسته شدن سفارت آمریکا، عراق رنگ امنیت و آرامش را خواهد دید

یکی از اعضای فراکسیون پارلمانی «صادقون» عراق اعلام کرد که سفارت آمریکا در بغداد علت اصلی ناامنی است و به همین دلیل، باید این سفارت بسته شود.

نماینده عراقی: فقط با بسته شدن سفارت آمریکا، عراق رنگ امنیت و آرامش را خواهد دید
به گزارش فرتاک نیوز،

فراکسیون پارلمانی «صادقون» عراق از نقش ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله به مواضع نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق انتقاد کرد.

«حسن سالم» عضو فراکسیون صادقون تأکید کرد که فقط با بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد، این کشور، رنگ آرامش و امنیت را به خود خواهد دید.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد که سفارت آمریکا در عراق، در واقع «دو سفارت است، نه یک سفارت؛ زیرا سفارت رژیم صهیونیستی در داخل آن وجود دارد».

وی با تأکید بر لزوم «بین‌المللی کردن این مسئله و عدم سکوت در برابر این جنایات»، خاطر نشان کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی «بر حریم هوایی عراق، سیطره دارند».

سالم در پایان تأکید کرد که باید حضور ائتلاف آمریکا موسوم به ضد داعش در عراق به پایان برسد؛ «زیرا آن علت اصلی نقض حریم هوایی عراق است».

در همین ارتباط، «مهدی الامرلی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق تأکید کرد که اگر بار دیگر به مواضع الحشد الشعبی حمله شود، «پارلمان، دولت را مجبور خواهد کرد که توافق با ائتلاف بین‌المللی را لغو کند».

الامرلی تصریح کرد که «نتایج تحقیقات ثابت کرده است که ائتلاف بین‌المللی به جنگنده‌های اسرائیلی اجازه داده است که مواضع الحشد الشعبی را بمباران کند».

وی تصریح کرد که پس از مشخص شدن نتایج تحقیقات درباره بمباران پایگاه «بلد» در استان «صلاح الدین»، پارلمان نیز تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

در همین ارتباط، «ابو مهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق دولت آمریکا را مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های نظامی عراق دانست.

المهندس با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند، اظهار داشت که «آمریکا مسئول اول و آخر آنچه در عراق می‌افتد، هست و از امروز، آمریکا را مسئولیت همه حوادث می‌دانیم».

سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه خود در مورد حادثه پایگاه هوایی بلد نیز گفت که هدف قرار دادن مقرهای این سازمان موضوع واضحی است که با هدف سیطره ارتش آمریکا بر آسمان عراق صورت می‌گیرد.

رسانه‌های عراق شامگاه‌ سه‌شنبه از وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی بلد واقع در استان صلاح الدین (مرکز) خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشد الشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شد (جزئیات بیشتر).

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۱۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان