//
کدخبر: ۲۰۵۰۴۶ //

ایران لنگر امنیت شمال‌غرب آسیا/ اقتدارمان قابل معامله نیست

نماینده کاشان در مجلس گفت: ایران لنگر امنیت در شمال‌غرب آسیا محسوب می‌شود و بهتر است کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه به جمهوری اسلامی اعتماد کنند که در آن صورت قطعاً امنیت‌شان بیشتر حفظ خواهد شد، در حالی که آمریکا فقط آنها را می‌دوشد.

ایران لنگر امنیت شمال‌غرب آسیا/ اقتدارمان قابل معامله نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: از کشورهای همسایه ایران این سؤال را دارم که وقتی عربستان، امارات، بحرین و قطر، آمریکا را به این منطقه دعوت کردند و به آن پایگاه داده و 30 هزار نیروی آمریکایی در آن مستقر شد، قرار است ایالات متحده چه کاری برای آنها انجام دهد؟

وی افزود: آمریکا در منطقه ما آمده که از کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس حمایت و حفاظت کند و این سؤال باقی است، وقتی پهپادهای یمنی فرودگاه‌های عربستان و امارات را هدف قرار می‌دهند، آیا آمریکا برای حفاظت اعراب کاری کرده؟ و یا اصلاً می‌داند این پهپادها از کدام نقطه پرواز می‌کنند؟

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امارات به ایران پیغام داده که لطفا جنگ فرودگاهی از سوی پهپادهای یمنی به این کشور کشیده نشود و تهران از ابوظبی حمایت کند.

ساداتی‌نژاد خاطر نشان کرد: در بندر فجیره 2 کشتی خارجی منفجر شد، اما آمریکایی‌ها کاری نکردند، گویا آمریکا که برای حفاظت از اعراب خلیج فارس به این منطقه آمده بود، در این قضیه جایی ندارد.

وی گفت: وقتی نفتکش انگلیسی را توقیف کردیم، در حالی که آنها برای افزایش امنیت منطقه وارد شده بودند، آمریکا نتوانست کاری انجام دهد. وقتی آمریکا برای حفاظت از اعراب حوزه جنوبی خلیج فارس به این منطقه آمده بود، با ساقط شدن پهپاد متجاوزش مواجه شده و جرأت حرف زدن پیدا نکرد.

ساداتی‌نژاد گفت: آمریکا به بهانه صیانت از اعراب خلیج فارس به این منطقه آمد، در حالی که هیچ کاری برای آنها نکرده است، البته از خودش هم نمی‌تواند حفاظت کند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران لنگر امنیت در شمال‌غرب آسیا محسوب می‌شود و بهتر است کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه به جمهوری اسلامی اعتماد کنند که در آن صورت قطعاً امنیت‌شان بیشتر حفظ خواهد شد، در حالی که آمریکا فقط آنها را مثل گاو شیرده در حال دوشیدن است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی در موضوع اقتدارش با هیچ‌کس معامله نکرده و نخواهد کرد، زیرا خون جوانان این کشور پای این عزت ریخته شده و هیچ‌کس حق معامله درباره اقتدار جمهوری اسلامی را ندارد.

وی گفت: با همین اقتدار اگر پیش برویم، حتما در حوزه اقتصادی هم مشکلاتمان کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: دشمن به دنبال معامله درباره اقتدارمان است، ولی وقتی ملتی اقتدار نداشته باشد هیچ چیزی نخواهد داشت.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ 2 میراث بزرگ از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی به یادگار باقی مانده است که باید قدردان آن باشیم که میراث اول، ولی‌فقیه و میراث دوم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان اخیر، این دو میراث اقتدار جمهوری اسلامی را حفظ کردند و باید آنچه را که داریم تقویت کنیم و در جهت تضعیف آن برنیاییم، ضمن اینکه هر کس با هر سلیقه سیاسی باید این 2 میراث را ارج بنهد و نباید درباره جایگاه ایران در دنیا با کسی معامله کرده و از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «باید اقتدارمان را به رخ جهانیان بکشانیم» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان