//
کدخبر: ۲۰۷۶۸۷ //

برایان هوک: غنی‌سازی در ایران باید به صفر برسد

مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد از نظر دولت متبوعش، ایران اساساً نباید اقدام به غنی‌سازی اورانیوم کند.

برایان هوک: غنی‌سازی در ایران باید به صفر برسد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، «برایان هوک» مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت متبوعش معتقد است غنی‌سازی اورانیوم در ایران باید به صفر برسد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی روز سه‌شنبه در یک نشست خبری مدعی شد: «ایران قبلاً فعالیت‌های هسته‌ای مشکوک داشته و به همین دلیل ما معتقدیم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نباید به ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم بدهد. غنی‌سازی اورانیوم در ایران باید به صفر برسد.»

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود و مقامات آمریکایی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای افزود: «ایران برای فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود نیازی به غنی‌سازی اورانیوم ندارد. اگر بتوانیم به غنی‌سازی اورانیوم در ایران پایان دهیم، دیگر نگران نزدیک شدن ایران به ساخت سلاح هسته‌ای نخواهیم بود.»

برایان هوک همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اختلافات واشنگتن و لندن در خصوص ایران اظهار داشت: «فکر می‌کنم اغلب در این خصوص مبالغه می‌شود. درست است که ما اختلافات تاکتیکی با اروپایی‌ها [از جمله انگلیس] داریم، اما اشتراکات ما بیشتری از اختلافات ماست.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی در خصوص توقیف و سپس آزادسازی ابرنفتکش ایرانی گریس-1 (آدریان دریا) توسط نیروی دریایی انگلیس در تنگه جبل‌الطارق نیز گفت: «من فکر می‌کنم دولت جبل‌الطارق این حق را داشت که نفتکش گریس-1 را به دلیل نقض تحریم‌ها توقیف کند. البته من نمی‌خواهم درباره تصمیمات داخلی مقامات جبل‌الطارق [مبنی بر آزادسازی نفتکش ایرانی] صحبت کنم. در هر صورت ما تحرکات تمامی کشتی‌های ایرانی را زیر نظر داریم.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان