//
کدخبر: ۲۰۶۶۹۲ //

اعزام دو بمب‌افکن هسته‌ای روسی به مناطق نزدیک مرز آمریکا

وزارت دفاع روسیه از استقرار دو فروند بمب‌افکن هسته‌ای TU-۱۶۰ در مناطق نزدیک مرزهای شمال غربی آمریکا خبر داد.

اعزام دو بمب‌افکن هسته‌ای روسی به مناطق نزدیک مرز آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد دو فروند بمب‌افکن هسته‌ای راهبردی از نوع توپولوف-160 (TU-160) در پایگاه هوایی آنادیر واقع در شرقی‌ترین نقطه روسیه و در فاصله‌ای نسبتاً کم با مرزهای شمالی غربی آمریکا مستقر شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است این دو بمب‌افکن‌ به‌منظور انجام تمرینات تاکتیکی به پایگاه هوایی آنادیر اعزام شده‌اند و تا پایان هفته در منطقه حضور خواهند داشت. به گفته کارشناسان وزارت دفاع روسیه، بمب‌افکن‌های سبک‌تر توپولوف-95 (TU-95) و هواپیماهای سوخت‌رسان ایلیوشین-78 نیز در کنار بمب‌افکن‌های توپولوف-160 در این تمرینات تاکتیکی شرکت خواهند کرد.

اگرچه استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی در نقاط مرزی روسیه و آمریکا مسئله تازه‌ای نیست، اما با توجه به تنش‌های اخیر بین دو کشور بر سر پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) انتظار می‌رود که استقرار بمب‌افکن‌های هسته‌ای توپولوف-160 در نزدیکی مرزهای آمریکا برای انجام تمرینات تاکتیکی، با واکنش مقامات واشنگتن همراه شود.

روز  پنج‌شنبه دهم مرداد «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس سالانه سازمان کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) به طور رسمی اعلام کرد که آمریکا روند خروج از پیمان INF را رسماً آغاز کرده است.

وزارت خارجه روسیه نیز متعاقباً اعلام کرد که در واکنش به اقدام آمریکا از امروز (دوم اوت) از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد خارج می‌شود و این رسماً به معنی خاتمه یافتن این پیمان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۶۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان