//
کدخبر: ۱۶۷۴۲۶ //

آمریکا و ناتو درباره صلح افغانستان گفت وگو کردند

سرپرست وزارت دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو درباره عراق، صلح افغانستان و آینده ناتو با توجه به خروج از پیمان موشک های هسته ای میان برد با روسیه تبادل نظر کردند.

آمریکا و ناتو درباره صلح افغانستان گفت وگو کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 پاتریک شاناهان روز چهارشنبه در حاشیه نشست وزیران دفاع پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با ینس استولتنبرگ دبیرکل این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.
دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه قصد داریم درباره طیف گسترده ای از مسایل امنیتی تبادل نظر کنیم، افزود: یکی از این موضوعات پیمان موشک های هسته ای میان برد است که روسیه همچنان آن را نقض می کند و ما باید برای جهان بدون این پیمان و موشک های روسی بیشتر، برنامه ریزی کنیم.
استولتنبرگ ادامه داد: همه اعضای این پیمان موافقت کرده اند که سهم بیشتری بپردازند. شاهد هستیم که متحدان اروپایی و کانادا سرمایه گذاری بیشتری می کنند و از سال 2016 تا 2020 ، 100 میلیارد دلار اضافی برای کمک های دفاع می پردازند.
وی با اشاره به ماموریت ناتو در عراق و افغانستان، خطاب به شاناهان گفت: اخیرا سفری به این دو کشور داشتید و ما منتظریم ارزیابی هایتان را درباره وضعیت عراق و افغانستان و ماموریت های ناتو در آنجا بشنویم.
سرپرست وزارت دفاع آمریکا هم در این دیدار اظهار کرد: من فکر می کنم آنچه که درباره آمادگی برای فسخ پیمان موشک های هسته ای میان برد و سهم مشترک اعضای ناتو مطرح کردید، اهمیت دارد اما باید برای انجام کارهای سنگین تر آمادگی داشته باشیم.
شاناهان افزود: آمادگی خود را برای تبادل نظر و همکاری بیشتر با ناتو در رسیدن به اهداف بلندی که داریم، اعلام می کنم. من سفر خوبی به افغانستان و عراق داشتم. من به درستی فهمیدم که فرصتی برای صلح وجود دارد.
وی ادامه داد: کارهایی که در آنجا انجام می دهیم به نفع دیپلمات ها در مذاکرات است. همین طور در بغداد هم شاهد تیم های قوی در زمینه آموزش و کمک به نیروهای امنیتی عراقی بودم.
سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت و گو درباره آینده ناتو و افزایش توانایی های آن را دیگر موضوعی دانست که باید با دبیرکل این پیمان مطرح کند و اضافه کرد: ما باید بیشتر درباره دیدگاه ها و آنچه که می توانیم در جهان با تهدیدات متغیر زیاد، انجام دهیم، تبادل نظر کنیم.
شاناهان خاطرنشان کرد: من فکر می کنم که اکنون زمان این مباحث است و نشست سطح وزیران در ماه ژوئن نیز فرصتی برای پیشرفت برخی از این برنامه ها و ساخت یک تیم به ما می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۷۴۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان