//
کدخبر: ۲۰۵۹۰۵ //
پنتاگون اعلام کرد :

دلیل از سرگیری مجدد فعالیت داعش در سوریه و عراق

پنتاگون اعلام کرد که تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج سریع نیروهای این کشور از سوریه و بی‌توجهی به دیپلماسی در عراق به ازسرگیری فعالیت داعش در این دو کشور کمک کرده است.

دلیل از سرگیری مجدد فعالیت داعش در سوریه و عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، پنتاگون با انتشار گزارشی اعلام کرد که تصمیم دونالد ترامپ، برای خروج سریع نیروهای آمریکا از سوریه و بی‌توجهی به دیپلماسی در عراق به طور ناخواسته به سازماندهی مجدد داعش در این دو کشور کمک کرده است.

پنتاگون در این گزارش به دلیل از سرگیری مجدد فعالیت داعش در سوریه و عراق، ترامپ را سرزنش کرد.

در این گزارش که در کنگره مطرح شده آمده است: علی‌رغم اینکه ترامپ اعلام کرده بود که داعش شکست خورده و "خلافت" آن سقوط کرده است اما داعش از یک قدرت با کنترل بر اراضی به یک گروه شورشی در سوریه تبدیل شده و این شورش در عراق نیز شدت گرفته است.

پنتاگون در ادامه گزارش خود آرده است: داعش در حال حاضر ۱۴ تا ۱۸ هزار جنگجو در اختیار دارد و موضوع مهم این است که این گروه شیوه کسب درآمد خود را تغییر داده و این شیوه از سیستم مالیاتی و درآمدی که در زمان "خلافت" به کار گرفته شده بود به باج‌خواهی از غیرنظامیان و آدم ربایی برای دریافت فدیه تغییر کرده و این روش غیر متمرکز برای درآمدزایی، پیگیری درآمد این گروه را دشوار کرده است.

پنتاگون ادامه داد: اردوگاه الهول که هزاران آواره در حسکه واقع در شمال شرقی سوریه را در خود جای داده است، مکانی ایده آل برای جذب اعضای جدید در داعش به شمار می‌رود، چراکه به نظر نمی‌رسد نیروهای دولتی قادر به محافظت از این منطقه در برابر شورشیان باشند و همچنین عدم حمایت آمریکا برای حفظ شرایط ایمن یا مقابله با تبلیغات داعش، در را برای فعالیت‌های این گروه باز کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان