//
کدخبر: ۲۰۵۷۱۵ //

ترامپ: هیچ کس نماینده ما برای مذاکره با ایران نیست

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که آمریکا هیچ کشوری را نماینده خود در مذاکره با ایران نمی‌داند.

ترامپ: هیچ کس نماینده ما برای مذاکره با ایران نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر تأکید کرد که آمریکا به هیچ کشوری اجازه نداده است که نماینده واشنگتن در مذاکره با ایران باشد.

دونالد ترامپ در این پیام توئیتری با تکرار ادعاهای قبلی خود مبنی بر وخیم بودن اوضاع اقتصادی ایران، اظهار داشت: « آنها [ایران] ناامیدانه می‌خواهند با آمریکا گفتگو کنند اما سیگنال‌های متناقضی از طرف همه کسانی که نشان می‌دهند که نماینده ما هستند،‌ از جمله امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، دریافت می‌کنند.»

ترامپ در توئیت دیگری افزود: «من می‌دانم که امانوئل [ماکرون] و دیگران قصد خوبی دارند، اما هیچ‌کس به جز آمریکا نمی‌تواند از طرف آمریکا صحبت کند. ما به هیچ وجه، شکل یا شیوه‌ای به کسی اجازه نداده‌ایم که نماینده ما باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا سعی دارد وانمود کند که سفر برخی مقامات خارجی به تهران طی ماههای اخیر در راستای خواست آمریکا برای مذاکره با ایران نبوده است، اما اظهارات قبلی وی خلاف این را اثبات می‌کند.

ترامپ پس از سفر شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن به تهران، در پیامی توئیتری از وی تشکر و تمجید کرده بود. وی همچنین پس از اعلام آمادگی امانوئل ماکرون برای گفتگو با رؤسای جمهور ایران، آمریکا و روسیه در راستای کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا در منطقه نیز از این اقدام استقبال کرده بود.

از طرفی دونالد ترامپ در حالی به‌شدت تلاش می‌کند تا ایران را «مشتاق مذاکره» نشان دهد که مقامات ایران بارها قاطعانه مذاکره با آمریکا را رد کرده‌اند. در واقع در ماههای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا خود را به آب و آتش زده است تا نظر ایران را برای مذاکره جلب کند و با موفق جلوه دادن خود در عرصه سیاست خارجی، شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات 2020 کسب کند.

حسین امیرعبداللهیان، مدیر‌کل امور بین‌الملل و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی درباره سیاست خارجی ترامپ اظهار داشت: «تمامی سیاست ترامپ در کاخ سفید در قبال کشور‌هایی همچون ایران، چین، و... مبتنی بر تهدید، اعمال فشار و وادار کردن به مذاکره است. او می‌خواهد ایران را پای مذاکره بیاورد و هدفش نیز پیروزی در انتخابات 2020 آمریکا است. ترامپ با اتخاذ سیاست‌هایی همچون تحریم در تلاش است که بتواند در انتخابات پیروز شود.»

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند.

آمریکا حدود سه ماه قبل با اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه تلاش کرد تهدید جنگ را برای ایران واقعی جلوه دهد تا شاید از این طریق ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، اما وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ایران ندید بار دیگر به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

مقامات ایران بارها تأکید کرده‌اند که سیاست فشار حداکثری ترامپ راه به جایی نخواهد برد و ایران کشوری نیست که مذاکره تحت فشار ، آن هم با کشوری که به توافقات بین‌المللی پایبند نیست، را بپذیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۷۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان