//
کدخبر: ۲۰۵۶۵۹ //

مقام امنیتی روس: درگیری‌های اخیر قرقیزستان مسئله داخلی محسوب می‌شود

نماینده شورای دفاع و امنیت دومای روسیه گفت: درگیری‌های اخیر در قرقیزستان مسئله داخلی محسوب می‌شود و مسکو امیدوار است از این درگیری‌ها سازمان‌های افراطی سوءاستفاده نکنند.

مقام امنیتی روس: درگیری‌های اخیر قرقیزستان مسئله داخلی محسوب می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

در بیشکک، «فرانس کلیسیفیچ» نماینده شورای دفاع و امنیت دومای روسیه در صفحه شخصی خود در «فیسبوک» در واکنش به تحولات اخیر در قرقیزستان اظهار داشت: درگیری‌های اخیر مسائل داخلی اینکشور است.

وی در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: رئیس جمهور سابق قرقیزستان در سال‌های 2011 تا 2017 قدرت داشت اما پارلمان این کشور با اشاره به حضور وی در جرائم مختلف مصونیت سیاسی آتامبایف را حذف کرد.

آتامبایف این اتهامات را رد و آمادگی خود برای پاسخ به سؤالات مربوط به این جرائم را اعلام کرد.

با توجه به این موارد درگیری‌های اخیر مسئله داخلی قرقیزستان محسوب می‌شود و دولت روسیه امیدوار است از این درگیریها سازمان‌های افراطی سوءاستفاده نکنند.

نکته اینجاست که دولت قرقیزستان باید مواظب طرفداران داعش در این کشور باشد و امیدواریم که دولت تهدیدات ناشی از این زمینه را درک کند و آماده مبارزه با آنان باشد.

روسیه همواره برای کمک در این زمینه آماده است.

این در حالی است که در پی درگیری طرفداران آتامبایف با مقامات نهادهای انتظامی 2 نفر کشته و بیش از 40 نفر مجروح شدند.

اختلافات بین روسای جمهور سابق و فعلی قرقیزستان از سال گذشته رسانه ای شد و به مرور زمان افزایش یافت، لغو مصونیت سیاسی رئیس جمهور سابق و بازداشت و برکناری تعدادی از مقامات طرفدار آتامبایف توسط رئیس جمهور فعلی باعث آغاز این اختلافات شد.

این اختلافات در دو هفته اخیر به اوج خود رسیده است و حتی در این زمینه کشورهای همسایه از جمله روسیه و قزاقستان از مقامات قرقیز خواستند تا خویشتن دار باشند.   

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان