//
کدخبر: ۲۰۵۵۳۶ //

اظهارات وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره ائتلاف دریایی در آب‌های غرب آسیا

وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس روز چهارشنبه در یک نشست خبری مشترک صحبت‌هایی را در خصوص ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آب‌های غرب آسیا مطرح کردند.

اظهارات وزرای خارجه انگلیس و آمریکا درباره ائتلاف دریایی در آب‌های غرب آسیا
به گزارش فرتاک نیوز،

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری مشترک با همتای انگلیسی خود «دومینیک راب»، از پیوستن انگلیس به ائتلاف دریایی تحت رهبری واشنگتن در آب‌های غرب آسیا تشکر کرد.

مایک پامپئو در نشست خبری مشترک پس از دیدار با دومینک راب در واشنگتن، به خبرنگاران گفت: «من در اینجا می‌خواهم از طرف رئیس‌جمهور ترامپ و دولت آمریکا از انگلیس بابت تصمیمش برای کمک کردن به تأمین امنیت تنگه هرمز و حمایت از آزادی تردد کشتی‌ها کمک کنم. انگلیس تجربه چندین قرن دریانوردی دارد و اهمیت تأمین امنیت کشتی‌رانی در سطح بین‌المللی را درک می‌کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این نشست خبری مشترک، تأمین امنیت کشتی‌ها در تنگه هرمز را یک مسئله جهانی خواند اما در عین حال مدعی شد که کشورش همچنان به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) پایبند است و نمی‌خواهد به تنش‌ها با ایران در منطقه خلیج فارس دامن بزند.

روز دوشنبه «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد کشورش آماده است تا به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آب‌های غرب آسیا ملحق شود.

ساعتی پس از اعلام تصمیم انگلیس برای پیوستن به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا، دومینیک راب وزیر دفاع این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رویکرد ما نسبت به ایران تغییر نکرده است. ما همچنان به همکاری با ایران و شرکای بین المللی امان برای عادی سازی وضعیت و نیز حفظ توافق هسته ای متعهد هستیم. هدف ما این است که گسترده ترین حمایت بین المللی را در منطقه برای پاسداری از آزادی دریانوردی همانطور که مطابق قانون بین الملل مورد تاکید قرار گرفته است بوجود آوریم.»

آمریکا ادعا می‌کند کشورهای زیادی را برای ائتلاف دریایی در آب‌های غرب آسیا در کنار خود دارد، اما برخی متحدان مهم آمریکا در اروپا و آسیا از جمله آلمان و ژاپن صراحتاً درخواست آمریکا برای پیوستن به این ائتلاف را رد کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۵۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان