//
کدخبر: ۲۰۳۱۲۸ //

برلین: تصمیم‌گیری برای مشارکت در طرح اروپایی امنیت دریائی زود است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان در واکنش به ادعای لندن مبنی بر تشکل نیروی دریایی تحت رهبری اروپا گفت: تصمیم‌گیری برای مشارکت در طرح اروپایی امنیت دریائی زود است.

برلین: تصمیم‌گیری برای مشارکت در طرح اروپایی امنیت دریائی زود است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از یورونیوز، آلمان امروز اعلام کرد که همراه با با بریتانیا و فرانسه بر سر تشکیل یک نیروی حفاظت دریایی تحت رهبری اروپا برای تضمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز در حال مذاکره است؛ اما هنوز تصمیمی برای مشارکت در این ماموریت نگرفته است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان امروز چهارشنبه با اعلام این مطلب گفت که کشورش در حال مذاکره با لندن و پاریس بر سر تشکیل این نیروست؛ اما هنوز برای تصمیم گیری درباره مشارکت برلین در این ماموریت بسیار زود است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان در یک کنفرانس خبری گفت: ما در مذاکرات بر سر این موضوع و رایزنی های جاری که به تازگی آغاز شده، مشارکت داریم اما اکنون خیلی زود است که بخواهیم درباره شکل و نحوه حمایت برلین از این نیرو و یا مشارکت فعال ما در این عملیات سخن بگوییم.

دیپلمات آلمانی با اعلام اینکه «درخواست برای مشارکت ارتش آلمان هنوز موضوع بحث ها و رایزنی ها قرار نگرفته»، اضافه کرد: ۳ عضو اتحادیه اروپا (آلمان، فرانسه و بریتانیا) در حال حاضر مشغول رایزنی در این خصوص هستند.

گفتنی است، جرمی هانت وزیر امور خارجه بریتانیا دوشنبه هفته جاری ادعا کرده بود که کشورش به منظور محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها در تنگه هرمز به دنبال تشکیل یک ناوگان دریایی به رهبری اروپا خواهد بود!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان