//
کدخبر: ۲۰۴۸۷۵ //

کارشناس اسرائیلی: نتانیاهو از جنگ با حماس اجتناب می‌کند

یک کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی گفت، نخست‌وزیر این رژیم در آستانه انتخابات پارلمانی، تلاش دارد تا از هرگونه درگیری نظامی با حماس در نوار غزه اجتناب کند.

کارشناس اسرائیلی: نتانیاهو از جنگ با حماس اجتناب می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

یک کارشناس نظامی صهیونیستی از ترس «بنیامین نتانیاهو» در خصوص آغاز هر جنگی علیه نوار غزه تا پیش از انتخابات کنست (پارلمان) خبر داد و گفت که او نگران موقعیت سیاسی خویش است.

«عاموس هارئیل» به روزنامه هآرتص گفت نتانیاهو تلاش دارد از هرگونه تیراندازی در نزدیکی مرز غزه جلوگیری کند و در حال حاضر او مشغول افزایش پایگاه اجتماعی خود در انتخابات سپتامبر پیش روست تا بتواند بدون حضور حزب «اسرائیل خانه ما»  اکثریت را بدست آورد.

به گفته وی نتانیاهو نگران است که درگیری نظامی با جنبش حماس به جایگاه سیاسی او لطمه بزند و به شکل قابل ملاحظه‌ای حمایت مردمی را از او دور کند.

این کارشناس نظامی اسرائیلی تأکید کرد: «تجربه عملی نشان می‌دهد که نتانیاهو پس از هرگونه درگیری با حماس زیان دیده است و اکنون تمامی احزاب و جنبش‌های سیاسی راستگرا و چپگرا اجتناب نتانیاهو از درگیری نظامی با حماس را موجب سرافکندگی او می‌دانند».

«عاموس هارئیل» همچنین گفت که نتانیاهو می‌داند که او می‌تواند آغازگر جنگ باشد اما بسیار دشوار است که تاریخ پایانش را هم خود او تعیین کند. در این شرایط حتی ارتش اسرائیل نیز انگیزه‌ای از خود برای اقدام نظامی علیه غزه نشان نمی‌دهد؛ به طوریکه پس از زخمی شدن یک افسر و دو سرباز در نزدیکی مرز غزه در سه روز پیش، فرماندهی منطقه جنوب ارتش بسرعت گفت که این یک عملیات فردی بوده و ارتباطی با حماس نداشته است.

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی (کنست) در ۲۰ فروردین گذشته برگزار شد اما حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نتوانست در ائتلاف با دیگر احزاب راستگرا تشکیل دولت دهد؛ بنابراین پارلمان رژیم صهیونیستی سرانجام در هشت خرداد رأی به برگزاری مجدد انتخابات در ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) داد. (جزئیات بیشتر)

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۸۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان