//
کدخبر: ۲۰۴۶۹۹ //

تحولات لیبی در ۲۴ ساعت گذشته

سفر ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق موسوم به ارتش ملی به قاهره، اعلام جدایی سفارت طرابلس در آفریقای مرکزی از دولت وفاق ملی و ساقط شدن پهپاد نیروهای تحت کنترل حفتر پیش از هجوم به شهر "مصراته" مهم ترین رویدادهای ۲۴ ساعت اخیر در این کشور است.

تحولات لیبی در ۲۴ ساعت گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی روز گذشته (جمعه) در سفری دو روزه وارد قاهره پایتخت مصر شد.

قرار است حفتر در این سفر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در خصوص تحولات لیبی و همکاری های دوجانبه گفت و گو کند.

حفتر آخرین بار ماه مه (اردیبهشت) به قاهره سفر کرد. مصر در کنار فرانسه، عربستان و امارات از حامیان اصلی خلیفه حفتر و نیروهای شرق در مواجهه نظامی با دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس است.

به گفته منابع خبری رئیس جمهوری مصر در تلاش است تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را برای ورود به ماجرای لیبی و حمایت از حفتر ترغیب کند.

اعلام جدایی سفارت لیبی در آفریقای مرکزی

 به گزارش پایگاه خبری آفریقا (Afrigate news)، سفارت لیبی در آفریقای مرکزی امروز (شنبه) جدایی خود از دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج (مورد حمایت جامعه جهانی) را اعلام کرد.

سفیر لیبی در آفریقای مرکزی ضمن دعوت از نمایندگی ها و سفارتخانه های لیبی در کشورهای دیگر برای جدایی از دولت وفاق ملی، وفاداری خود به نیروهای خلیفه حفتر را اعلام کرد.

برخی نمایندگان پارلمان شرق لیبی (متحد حفتر) از این تصمیم استقبال کرده و در صفحات خود در شبکه های اجتماعی، دیگر نمایندگی های لیبی در خارج از کشور را به اعلام جدایی از دولت وفاق ملی دعوت کردند.

ساقط شدن پهپاد نیروهای حفتر پیش از هجوم به "مصراته"

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای دولت وفاق ملی امروز (شنبه) از ساقط شدن یک پهپاد به نام (wing loong) متعلق به نیروهای حفتر پیش از انجام عملیات در شهر "مصراته" واقع در غرب لیبی خبر دادند.

به گفته مقامات دولت وفاق ملی این پهپاد حامل موشک، قرار بود اهداف غیرنظامی در مصراته را هدف قرار دهد.

اوضاع در لیبی از (۱۵ فروردین ماه) همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان "معمر قذافی" دیکتاتور سابق لیبی، به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد.

لیبی از زمان سرنگونی قذافی در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات و عربستان و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» (مورد پذیرش جامعه جهانی) کنترل غرب لیبی را در دست دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان