//
کدخبر: ۲۰۴۵۸۱ //

حمله نیروهای حفتر به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» صبح امروز به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب غربی طرابلس پایتخت این کشور حمله کردند.

حمله نیروهای حفتر به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی در جنوب طرابلس
به گزارش فرتاک نیوز،

 برخی منابع نظامی و پزشکی دولت وفاق ملی لیبی گفتند که نیروهای حفتر صبح امروز جمعه مواضع آن‌ها در جنوب غربی طرابس را بمباران کردند که در نتیجه آن سه نفر کشته و ۱۴ نفر نیز زخمی شدند.

مرکز پزشکی مصراته در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجساد سه نفر از نیروهای عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی، صبح امروز جمعه به این مرکز انتقال داده شد.

همچنین ۱۴ زخمی این حمله نیز به مرکز مذکور منتقل شدند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، «مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات «برکان الغضب» کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر در این حمله را تأیید کرد.

وی تصریح کرد که قربانیان از نیروهای محور جنوبی هستند که هواپیماهای جنگی حفتر پایگاه آن‌ها در منطقه السداده واقع در فاصله بین دو شهر بنی ولید و سرت و منطقه ابونجیم را بمباراه کرده‌اند.

المجعی افزود که این نیروها در حال انجام مأموریت مربوط به قطع خطوط امداد نیروهای حفتر بوده‌اند.

نیروهای حفتر از حدود چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان