//
کدخبر: ۲۰۴۴۴۳ //

ترامپ برزیل را به فهرست «متحدین مهم غیرعضو در ناتو» اضافه کرد

رئیس‌جمهور آمریکا که روابط نزدیکی با همتای برزیلی‌اش دارد، در اقدامی که دسترسی برزیل به جنگ‌افزارها و فناوری‌های آمریکایی را افزایش می‌دهد، برازیلیا را در فهرست متحدین اصلی آمریکا که در ناتو عضو نیستند، قرار داد.

ترامپ برزیل را به فهرست «متحدین مهم غیرعضو در ناتو» اضافه کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب با امضای دستوری، رسما برزیل را در فهرست موسوم به «متحدین مهم غیرعضو در ناتو» قرار داد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، کشورهایی که نام آن‌ها در این فهرست باشد، می‌توانند جنگ‌افزار و فناوری‌هایی از آمریکا بخرند که فروش آن‌ها به کشورهای غیرعضو در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ممنوع است.

پنج ماه پیش، زمانی که «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل در کاخ سفید با ترامپ دیدار کرد، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد که به زودی نام برزیل را به فهرست متحدین غیرعضو در ناتو اضافه می‌کند.

بولسونارو که برخی او را «ترامپ برزیل» توصیف کرده‌اند، در جریان رقابت‌های انتخاباتی شعارهایی همسو با سیاست‌های ترامپ داد و روابط نزدیکی هم با رئیس‌جمهور آمریکا دارد.

استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، آرژانتین و فیلیپین از جمله دیگر کشورهایی هستند که رؤسای جمهور آمریکا نام آن‌ها را در فهرست متحدین غیرعضو در ناتو قرار داده‌اند. این فهرست در حال حاضر ۱۸ عضو دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۴۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان