//
کدخبر: ۲۰۴۲۷۳ //

تجهیزات حملات گسترده در منزل عامل حمله کالیفرنیا کشف شد

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد: در جستجوی بازرسان از آپارتمان محل سکونت عامل تیراندازی در جشنواره سیر در شهر گیلوری کالیفرنیا، تجهیزات و موادی کشف شده است که در حملات گسترده کاربرد دارد.

تجهیزات حملات گسترده در منزل عامل حمله کالیفرنیا کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه آمریکایی سانفرانسیسکو کرونیکل، مقام های پلیس فدرال آمریکا روز سه شنبه گفتند: اقلام کشف شده شامل چند ماسک گاز، جلیقه ضد گلوله، جعبه های خالی مهمات و نیز مطالب نوشتاری درباره برتری طلبی سفیدپوستان و بنیادگرایی بوده است.

جستجوها از آپارتمان مسکونی «سانتینو ویلیام لیگان» جوان 19 ساله عامل  این تیراندازی همچنین به کشف یک قبضه چاقو، تفنگ نوری، کوله پشتی استتار، رایانه، سخت افزارهای الکترونیکی و یک بطری خالی داروی والیوم منجر شد.  

در حادثه روز دوشنبه تیراندازی کالیفرنیا سه نفر کشته و 12 نفر دیگر زخمی شدند. به گفته پلیس در اولین دقایق آغاز تیراندازی ها، لیگان با شلیک گلوله پلیس کشته شد.

سانفرانسیسکو کرونیکل افزود: معلوم نیست که انگیزه لیگان در این تیراندازی چه بوده است، اما وسایلی که در آپارتمان اجاره ای وی کشف شد به همراه شواهد دیگری، تصویر روشن تری را از حمله برنامه ریزی شده با هدف افزایش شمار تلفات و زخمی ها ارائه می دهد.

پلیس شهر گیلوری گفت، بر این باور است که  لیگان به تنهایی مرتکب این حمله شده است، هرچند که نمی توان به طور کامل احتمال وجود همدست دیگری را رد کرد.

مقامات گفته اند: برای گردآوری شواهد بیشتری از محل برگزاری فستیوال مذکور، به زمان بیشتری نیاز دارند. با این حال، تحقیقات از فعالیت های لیگان در فضای مجازی و بررسی ها از تجهیزات الکترونیکی کشف شده در آپارتمانِ محل سکونت وی، به منظور دستیابی به انگیزه های احتمالی او ادامه دارد.

این رسانه آمریکایی نوشت: لیگان حضور چندانی در فضای مجازی نداشت، اما درست چند ساعت قبل از حمله، تصاویری در صفحه کاربری او در اینستاگرم منتشر شد که به کتابی متعلق به برتری طلبان سفیدپوست اشاره داشت.

 گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا حاکیست که از ابتدای سال 2019 تاکنون ، ۳۱ هزار و ۶۱۹ مورد تیراندازی در این کشور به ثبت رسیده است که در نتیجه آنها هشت هزار و 332 نفر کشته و 16 هزار و 431 نفر زخمی شده اند. همچنین 368 نفر از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر 11 سال هستند و یک هزار و 703 نفر آنان نیز نوجوانان کمتر از 17 سال سن می‌باشند.

در این مدت 238 مورد تیراندازی به جمع ، 993 مورد حمله به منازل، 844 مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و 885 مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان