//
کدخبر: ۱۷۳۲۵۶ //

روایت گروه صلح‌طلب آمریکایی از برخورد تهدیدآمیز «اف‌بی‌آی» پس از بازگشت از ایران

مؤسس یک گروه صلح‌طلب آمریکایی که اخیراً با تنی چند از اعضای گروهش به ایران سفر کرده بود، می‌گوید وی و همراهانش پس از بازگشت از این سفر با برخورد نامناسب و تهدیدآمیز پلیس فدرال آمریکا مواجه شده‌اند.

 روایت گروه صلح‌طلب آمریکایی از برخورد تهدیدآمیز «اف‌بی‌آی» پس از بازگشت از ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

در اواخر ماه فوریه (اوایل اسفندماه) یک هیئت 28 نفره آمریکایی در قالب گروه صلح‌طب «کد پینک» به ایران سفر کردند و علاوه بر مشاهده واقعیات جامعه ایران -برخلاف آنچه مقامات و رسانه‌های آمریکایی از ایران جلوه می‌دهند- موفق شدند با وزیر امور خارجه کشورمان نیز دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

«مدیا بنجامین» از مؤسسان گروه صلح‌طلب کد پینک که در کنار سایر اعضای این سازمان مردم‌نهاد علیه دخالت‌های نظامی آمریکا در سایر کشورها و نیز برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها و «نه گفتن» به تلاش‌ تندورهای آمریکایی برای جنگ با ایران تلاش می‌کند، از برخورد خوب و محترمانه مردم و مسئولان ایرانی با اعضای گروه خود سخن می‌گوید و تصریح می‌کند که این گروه در ایران با هیچ مشکل خاصی مواجه نشدند اما پس از بازگشت به آمریکا، اعضای ارشد گروه از جمله شخص وی به دلیل سفرشان به ایران از سوی مأموران اف‌بی‌آی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

این فعال آمریکایی در مورد برخورد اف‌بی‌آبی با اعضای گروه کد پینک پس از بازگشت از ایران به خبرنگار پایگاه خبری «Realnews» گفته است: «من و آن رایت [از دیگر اعضای ارشد گروه] نه‌تنها در فرودگاه تحت بازرسی‌های مضاعف قرار گرفتیم، بلکه پس از آن به اف‌بی‌آی احضار شدیم و آنجا دیدیم که مأموران اف‌بی‌آی اطلاعات کاملی از آنچه ما در ایران انجام داده‌ایم را در یک پرونده گردآوری کرده‌اند؛ آنها بیشتر این اطلاعات را از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های خودمان به دست آورده بودند. البته آنها اطلاعاتی را نیز در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سیاست‌های دولت در قبال ایران و مشکلاتی که خارجی‌ها در ایران داشته‌اند، به ما دادند تا ما را از صحبت کردن با ایرانی‌ها بترسانند. در هر صورت برخورد مأموران اف‌بی‌ای، با برخورد گرمی که ما در ایران شاهدش بودیم کاملاً متفاوت بود.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان