//
کدخبر: ۲۰۲۹۹۴ //

تخریب منازل فلسطینی ها فاز جدیدی از توطئه های رژیم صهیونیستی

برخی از تحلیلگران رسانه های عربی معتقدند رژیم صهیونیستی با تخریب مجدد منازل فلسطینی ها در قدس اشغالی، به دنبال ایجاد موج جدید یهودی سازی در سرزمین های اشغالی و گسترش شهرک سازی در این مناطق است.

تخریب منازل فلسطینی ها فاز جدیدی از توطئه های رژیم صهیونیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

نیروهای رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر گسترده‌ترین عملیات تخریب منازل فلسطینی ها را از سال ۱۹۶۷ تاکنون در منطقه وادی الحمص در قدس اشغالی کلید زده اند. دادگاه رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی به سود ارتش این رژیم رأی را برای تخریب منازل فلسطینی‌ها در این منطقه صادر کرد. رژیم صهیونیستی از مسائل امنیتی به بهانه اخراج فلسطینی‌ها از اراضی مادری آنان استفاده می‌کند تا شهرک‌سازی‌های خود را در این مناطق گسترش دهد.

ویران سازی منازل فلسطینی ها و نادیده گرفتن قوانین بین الملل

روزنامه «الشرق» قطر نوشت جنایت اسرائیلی ها در ویران سازی بیش از ۱۰۰ منزل مردم فلسطین و اجبار آنان برای فرار از خانه های خود به منزله نادیده گرفتن آشکار قوانین و قطعنامه های سازمان بین الملل است. این اقدام اراده جامعه بین الملل را به چالش می کشد. ویران سازی منازل مردم فلسطین و اجبار مردم این کشور یک جنایت پاکسازی نژادی برای اشغال بیشتر سرزمین های فلسطین است.

روزنامه «الوطن» قطر هم نوشت: مقام های رژیم اشغالگر هنوز هم به جنجال آفرینی ها و نادیده گرفتن قوانین بین الملل ادامه می دهند. روز به روز ثابت می شود که این رژیم همه منشورهای سازمان ملل را نادیده می گیرد و به پایمال کردن حقوق مردم فلسطین ادامه می دهد.

روزنامه «الاخبار» لبنان هم نوشت: کسی که نقشه شهرک سازی رژیم صهیونیستی و ویران سازی منازل مردم فلسطین را پیگیری کند به این نتیجه می رسد که رژیم اشغالگر در مرحله آخر الحاق بخش بزرگی از کرانه باختری به مناطق تحت کنترل خود است. این جنایت ها در فلسطین اجرایی سازی بندهایی از طرح «معامله قرن» است.

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان، «احمد الطیبی» نماینده عربی کنست اسرائیل اقدام اسرائیلی ها در ویران سازی منازل مردم فلسطین را یک جنایت جنگی به شمار آورد و گفت این اقدام یک سرکشی و بخشی از سیاست های کاخ سفید برای مشروعیت بخشی به اشغال قدس است.

 روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن دراین خصوص نوشت: عملیات تخریب منازل فلسطینی ها جنایتی است که دارای مفاهیم بسیاری است. این جنایت نشان دهنده ماهیت نژاد پرستی و نظامی گری رژیم اسرائیل است. این اقدام بار دیگر نشان داد که این رژیم توافقنامه اسلو را نادیده گرفته است. این جنایت بار دیگر میخ را بر تابوت توافق نامه ها کوبید.

شبکه «الغد» مصر در گزارشی به نقل از «خلیل تفکجی» مدیر اداره نقشه ها در بیت الشرق نوشت: ویران سازی ده ها منزل در منطقه وادی الحمص بخشی از قوانینی است که رژیم اشغالگر برای کاهش تعداد فلسطینی ها در شهر قدس آغاز کرده است. این قانون شمشیری است که علیه مردم فلسطین کشیده شده است.

شبکه الغد به نقل از «جمال جمعه» هماهنگ کننده تبلیغات مردمی مقاومت در برابر ساخت دیوار حائل و شهرک سازی ها نوشت: اقدام رژیم اسرائیل در ویران سازی منازل مردم فلسطین از سال ۱۹۶۷ تا کنون بی سابقه است و این به منزله نادیده گرفتن قوانین و توافقنامه های بین المللی و به چالش کشیدن جامعه بین الملل است.

«هانی حبیب» تحلیلگر مسائل فلسطین هم به شبکه الغد گفت عملیات تخریب منازل فلسطینی ها جنایتی تمام عیار است و اسرائیل باید به خاطر آن محاکمه شود. او گفت بهتر است که هیات ها بین المللی برای پایان دادن به این جنایت ها وارد عمل شوند و زمینه را برای حمایت از مردم فلسطین فراهم کنند.

عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل چراغ سبزی برای ادامه جنایت

به نوشته روزنامه «الشرق» قطر، جنایت رژیم اسرائیل در ویران سازی منازل فلسطینی ها با همکاری کشورهای عربی و شتاب این کشورها برای عادی سازی روابط با این رژیم همزمان شده است. کشورهای عربی با این اقدامات خود به رژیم اسرائیل چراغ سبزی را نشان داده اند تا به جنایت های خود علیه مردم فلسطین ادامه دهد.

روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن هم با انتقاد از کشورهای عربی که در حال عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل هستند، نوشت: عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل زمینه را برای ارتش این رژیم فراهم کرده است تا دست به تخریب منازل فلسطینی ها بزند.

نشریه «المنار» فلسطین هم نوشت: عملیات تخریب منازل فلسطینی ها ادامه طرح یهودی سازی قدس از طریق تغییر ساختار جمعیتی این شهر است. نشست اقتصادی بحرین با هدف پیش بردن طرح معامله قرن که با هزینه عربستان برگزار شد چراغ سبزی به اسرائیل برای این اقدام بود. رژیم اسرائیل با این طرح ها می خواهد قدس را از پیرامون خود جدا کند و این شهر را از میز مذاکرات خارج سازد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۹۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان