//
کدخبر: ۲۰۲۹۰۶ //

روسیه نقض حریم هوایی کره جنوبی را رد کرد

وزارت دفاع فدراسیون روسیه با صدور بیانیه ای نقض حریم هوایی کره جنوبی توسط هواپیماهای خود را بی اساس خواند و اعلام کرد که هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است.

روسیه نقض حریم هوایی کره جنوبی را رد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

در این بیانیه که امروز سه شنبه منتشر شد، آمده است: دو فروند بمب افکن استراتژیک از نوع ت. و. ۹۵ ام. اس روسیه طبق برنامه بر فراز آب های بی طرف در دریای ژاپن به پرواز در آمدند و در حالی که تخلفی انجام نداده بودند دو فروند جنگنده اف ۱۶ کره جنوبی به آنها نزدیک و دست به اقدامات خطرناک زدند.

««مسیر پرواز هواپیماهای روسیه در مطابقت کامل با موازین بین‌المللی قرار داشت و در فاصله بیش از ۲۵ کیلومتر از جزایر «دوکودو» انجام می‌شد.»»

براساس این بیانیه، این حادثه در آسمان جزایر دوکودو رخ داد و جنگنده های کره با انجام مانورهای پر خطر خود را در مسیر پروازی بمب‌افکن های روسی قرار داده و امنیت آنان را به مخاطره انداختند.

در این رویارویی هوایی، هیچ ارتباط رادیویی برقرار نشد اما خلبانان کره جنوبی اقدام به شلیک تله های گرمایی کردند و سپس از مسیر پروازی بمب افکن های روسیه دور شدند.

خلبانان کره جنوبی با هواپیماهای روسیه ارتباط برقرار نکردند و به شلیک تله های گرمایی دست زدند و بعد از هواپیماهای روسیه دور شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه شلیک هشدار از سوی بمب افکن های روسی تکذیب شده و آمده است: اگر خلبانان ما احساس خطر می کردند به جای شلیک هشدار پاسخ فوری می دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی ساعاتی پیش اعلام کرد که یک جت جنگنده روسی صبح امروز سه شنبه در دریای غربی دو بار به حریم هوایی این کشور تعرض کرده که واکنش نیروی هوایی کره را به دنبال داشته است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد جت روسی بار اول حدود ساعت ۹:۹ دقیقه صبح امروز در نزدیکی جزایر دوکدو به حریم هوایی این کشور تعرض کرده است و به دنبال آن دو جنگنده کره‌ای از مدل F-۱۵Ks و F-۱۶Ks به پرواز در آمده و به سمت هواپیمای روسی تیرهای هشدار شلیک کرده‌اند هواپیمای روسی هم بعد از سه دقیقه حریم هوایی و بعد از شش دقیقه منطقه کادیز را ترک کرده است.

منطقه کادیز در نزدیکی جزیره لئو در جنوب شبه جزیره قرار دارد این منطقه در نواحی دفاع هوایی چین و ژاپن قرار داشته و یکی از منابع بالقوه درگیری بین قدرت‌های این منطقه به شمار می‌رود.

گزارش می‌افزاید هواپیمای روسی یک بار دیگر در ساعت ۹:۳۳ مجدداً به منطقه KADIZ ورود و حریم هوایی کره جنوبی را نقض کرده و چهار دقیقه بعد از آنجا را ترک کرده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد این نخستین بار است یک جنگنده روسی حریم هوایی کره جنوبی را نقض کرده است، هرچند پیش از این نیز هواپیماهای روسیه حریم هوایی کادیز را نقض کرده‌اند.

پیش از این نیز کره جنوبی اعلام کرده بود هواپیماهای جنگی چین در دو سال گذشته بیش از ۱۰ بار حریم هوایی کره جنوبی را نقض کرده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۹۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان