//
کدخبر: ۲۰۲۷۹۵ //

پامپئو: از ایران می‌خواهیم که همانند یک دولت عادی رفتار کند

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی از ایران خواست تا همانند یک دولت عادی رفتار کند.

پامپئو: از ایران می‌خواهیم که همانند یک دولت عادی رفتار کند
به گزارش فرتاک نیوز،

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از ایران خواست تا همانند یک دولت عادی و نه همانند یک دولت متخاصم رفتار کند.

وی که در اورلاندو سخنرانی می‌کرد، گفت:«دیپلماسی ابزار نخست ما برای حمایت از منافعمان بوده اما در حال حاضر در زمان خطرناکی به سر می‌بریم.»

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تاکتیک‌های سیاسی خود از چیزی هراس ندارد.

پامپئو گفت: توافق هسته‌ای باعث شد تا نظام ایران رویکرد خصمانه بیشتری اتخادذ کند بنابراین باید تمام فشار ممکن را علیه این کشور اعمال می‌کردیم.

وی افزود: تحریم ها علیه همه از جمله سران ایران اعمال خواهد شد و تحریم‌هایی را علیه شرکتی چینی به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعمال کردیم.

یک روزنامه آمریکایی امروز دوشنبه گزارش داده دولت این کشور یک شرکت چینی را به دلیل انتقال نفت خام ایران تحریم کرده است.

پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اقدام چین در وارد کردن بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از ایران در ماه گذشته سرپیچی از تحریم‌های آمریکا بوده است.  

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در دستور کار قرار داده است. واشنگتن ادعا کرده هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود. 

رئیس‌جمهور آمریکا خردادماه بعد از چندین هفته صحنه‌آرایی نظامی و تهدید ایران، در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای میز مذاکره را ترک کرده هر گونه گفت‌وگوی جدید با دولت این کشور را رد کرده‌اند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان