//
کدخبر: ۲۰۱۹۹۹ //

برگزاری نشست سودان برای سند دوم قانون اساسی به تاخیر افتاد

سخنگوی ائتلاف آزادی و تغییر سودان اعلام کرد، بنا به درخواست این ائتلاف و شورای نظامی انتقالی این کشور، نشست دو طرف پیرامون سند دوم قانون اساسی که قرار بود امروز (جمعه) برگزار شود، به تاخیر افتاد.

برگزاری نشست سودان برای سند دوم قانون اساسی به تاخیر افتاد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از اسکای نیوز، حبیب العبید، یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان از مقدمات درج سندی پیرامون مساله صلح در پیش‌نویس سند قانون اساسی خبر داد.

در حالی که پیش از این ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرده بود که امضای سند دوم توافق سیاسی که در مورد قانون اساسی است، روز جمعه انجام می‌شود، سخنگوی این ائتلاف اعلام کرد، بنا به درخواست ائتلاف آزادی و تغییر و شورای نظامی انتقالی سودان، نشست دو طرف پیرامون سند قانون اساسی که قرار بود امروز برگزار شود، به تاخیر افتاد. وی زمان برگزاری نشست مجدد را اعلام نکرد.

همچنین هیئتی از ائتلاف اپوزیسیون مذکور از چند روز پیش در پایتخت اتیوپی با رهبران گروه‌های مسلح در حال رایزنی است تا دیدگاه‌های آنها را درخصوص توافق‌نامه سیاسی تامین کند.

شورای نظامی انتقالی و ائتلاف آزادی و تغییر اخیرا درخصوص اقدامات مرحله انتقالی، یک توافق‌نامه سیاسی امضا کردند که بر تشکیل شورای حاکمیتی تصریح دارد. این شورا متشکل از ۱۱ تن است که پنج تن از آنها نظامی و پنج تن دیگر غیرنظامی هستند و یک عضو غیرنظامی مستقل نیز با توافق دو طرف انتخاب می‌شود. ریاست این شورا هم به صورت چرخشی انجام می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۹۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان